جو بایدن تور آسیا-اقیانوسیه را با امید به افزایش قرارداد بدهی کاهش داد

جو بایدن تور آسیا-اقیانوسیه را با امید به افزایش قرارداد بدهی کاهش داد

جو بایدن سفر آتی آسیا-اقیانوسیه را برای گفتگوهای بیشتر درباره بحران کوتاه کرده است.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

جو بایدن و رهبران جمهوری خواه اپوزیسیون روز سه شنبه به توافقی امیدوار بودند که بتواند از نکول بدهی فاجعه بار ایالات متحده جلوگیری کند، اگرچه رئیس جمهور مجبور شد سفر آینده آسیا-اقیانوسیه را برای گفتگوهای بیشتر در مورد بحران کوتاه کند.

پس از اینکه آخرین مذاکرات بدون پیشرفت به پایان رسید، کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت که هنوز «کار زیادی برای انجام دادن» وجود دارد تا از بن بست بلندمدت با بایدن دموکرات بر سر محدودیت استقراض شکسته شود.

اما در حالی که اختلافات فاحش باقی مانده است، کاخ سفید گفت بایدن “خوشبین است که اگر هر دو طرف با حسن نیت مذاکره کنند، راهی برای یک توافق بودجه مسئولانه و دو حزبی وجود دارد.”

و مک کارتی نیز به همین ترتیب نشان داد که در نهایت انتظار یک معامله را داشت، حتی اگر تا کنون “هیچ چیزی حل نشده باشد.”

او گفت: “آمریکا اقتصاد شماره یک در جهان است. و زمانی که این مذاکرات به پایان برسد، اقتصاد آمریکا قوی تر خواهد شد.”

رئیس‌جمهور ایالات متحده – که روز چهارشنبه برای شرکت در نشست G7 به ژاپن سفر کرد، توقف‌های بعدی خود را در پاپوآ گینه نو و استرالیا لغو کرد و به جای آن روز یکشنبه به واشنگتن بازگشت.

قرار بود در سیدنی، بایدن با رهبران ژاپن، هند و استرالیا به عنوان بخشی از گروه “چهار” که به طور گسترده به عنوان مخالف چین تلقی می شود، ملاقات کند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفت که مذاکرات چهارگانه به جای آن در ژاپن برگزار خواهد شد.

وزارت خزانه داری نسبت به عواقب ناگوار در صورت کمبود پول نقد برای پرداخت صورتحساب های کشور هشدار داده است که این امر باعث ناتوانی در پرداخت به کارگران فدرال می شود و باعث افزایش احتمالی نرخ بهره با اثرات منفی بر مشاغل، وام مسکن – و بازارهای جهانی می شود. .

جانت یلن، وزیر خزانه داری روز دوشنبه گفت، ایالات متحده ممکن است به طور بالقوه بدهی های خود را از اول ژوئن شروع کند، در حالی که دفتر بودجه کنگره غیرحزبی ۱۵ ژوئن را پیش بینی کرده است.

“بالقوه ویرانگر”

کاخ سفید گفت بایدن به کارکنان خود دستور داده است که “به دیدارهای روزانه در مورد مسائل باقی مانده ادامه دهند” و او در بازگشت از نشست های گروه 7 با رهبران جمهوری خواه گفتگو خواهد کرد.

جمهوری خواهان همچنان اصرار دارند که بایدن با کاهش قابل توجه هزینه ها در ازای حمایت آن ها از افزایش سقف بدهی موافقت کند و درخواست های دموکرات ها برای افزایش «پاک» سقف وام بدون هیچ گونه محدودیتی را نادیده بگیرد.

دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را متهم کرده‌اند که از تاکتیک‌های افراطی برای پیشبرد برنامه‌های خود پیش از به اصطلاح «تاریخ X» استفاده می‌کنند که در آن ایالات متحده شروع به پرداخت بدهی‌های خود می‌کند.

بیش از 140 مدیر ارشد اجرایی ایالات متحده در نشانه ای از نگرانی فزاینده در مورد آنچه که اولین نکول بدهی ایالات متحده خواهد بود، نامه ای به بایدن و رهبران کنگره ارسال کردند و در آن بر لزوم توافق تاکید کردند.

در نامه‌ای که توسط مدیران فایزر و مورگان استنلی امضا شده است، آمده است: «ما قویاً می‌خواهیم که توافقی سریع حاصل شود تا کشور بتواند از این سناریوی بالقوه ویرانگر جلوگیری کند».

شکستن بن بست

جمهوری خواهان که در انتخابات میان دوره ای 2022 کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست گرفتند، از نفوذ جدید خود برای کاهش 130 میلیارد دلاری از سازمان ها و برنامه های فدرال در ازای حمایت از برداشتن سقف بدهی استفاده می کنند.

این هزینه ها را در سال مالی 2024 به سطح 2022 محدود می کند.

آنها همچنین می‌خواهند پروژه‌های تولید انرژی داخلی را تسریع کنند، فرآیند دریافت مجوز برای خطوط لوله و پالایشگاه‌ها را ساده‌تر کنند و کمک‌های مالی مصرف‌نشده کووید را پس بگیرند.

اکنون تنها سه روز باقی مانده است که مجلس نمایندگان و سنا هر دو قبل از 1 ژوئن – روزی که وزارت خزانه داری پیش بینی می کند که ایالات متحده ممکن است با کمبود پول مواجه شود.

برخی از سناتورها اذعان کرده اند که ممکن است مجبور شوند تعطیلات روز یادبود را که از پنجشنبه آغاز می شود لغو کنند تا توافق نهایی شود.

با نزدیک شدن به X-Date، دموکرات‌های کنگره در نظر گرفتن طیف وسیعی از گزینه‌ها، از جمله استفاده از یک روش محرمانه کنگره برای دور زدن مک کارتی را آغاز کرده‌اند.

آنها همچنین در نظر گرفته‌اند که از بایدن بخواهند که اصلاحیه چهاردهم را برای افزایش یک‌طرفه سقف بدهی‌ها استناد کند، که برخی از محققان حقوقی معتقدند به خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا سقف بدهی را نادیده بگیرد.

اما بایدن هشدار داده است که چنین اقدامی می‌تواند در دادگاه به چالش کشیده شود و به طور علنی از جمهوری‌خواهان خواست تا از افزایش شفاف سقف بدهی حمایت کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)