جنوب غربی فرانسه پس از باران های شدید دچار سیل شد

جنوب غربی فرانسه پس از باران های شدید دچار سیل شد

آژانس هواشناسی Meteo France همچنین در مورد خطرات بالای بهمن در Pyrenees هشدار داد.

بایون:

روز جمعه پس از بارش باران شدید منطقه که منجر به تخلیه ده‌ها نفر از ساکنان این منطقه شد، رودخانه‌ها از سواحل خود در بخش وسیعی از جنوب غربی فرانسه سرریز شدند.

وزش بادهای گرم جنوبی که در روزهای اخیر باعث ذوب برف‌ها در کوه‌های پیرنه شده است نیز در ایجاد سیل مؤثر بوده که ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد.

جرالد دارونین، وزیر کشور پس از گفتگو با مقامات محلی به خبرنگاران گفت: «با وجود یک نفر مجروح، ما هیچ تصادف یا فوتی جدی نداریم و آتش نشانان در چند ساعت گذشته به بیش از 250 تماس پاسخ دادند.»

آژانس هواشناسی Meteo France همچنین در مورد خطرات بالای بهمن در کوه های پیرنه، که فرانسه را از اسپانیا جدا می کند، هشدار داد، جایی که سیل محلی نیز گزارش شده است.

دولت منطقه‌ای در منطقه ناواره اسپانیا اعلام کرد که یک زن روز جمعه در خودروی خود پس از رانش زمین که پس از دو هفته باران شدید جان خود را از دست داد.

اریک اسپیتز، مقام ارشد دولت فرانسه در منطقه آکیتن که شامل بوردو است، گفت که در حالی که وضعیت “تحت کنترل” است، پیش‌بینی‌ها برای بارندگی بیشتر ممکن است منجر به افزایش بیشتر سیلاب در چندین شهر و شهر شود.

در شهر ساحلی بایون، بلندگوها هشدارهایی را برای انبوه مردمی که در امتداد سواحل رودخانه نیوه جمع شده بودند تا از سیلاب ها عکس بگیرند، حمل می کردند.

مقامات یک مسابقه راگبی جمعه شب در بایون بین Aviron Bayonnais و US Montauban لغو کردند و شهردار Jean-Rene Etchegaray نیز از مشاغل در امتداد رودخانه Nive خواست تعطیل شوند.

کلاس ها در چندین مدرسه تعطیل شد و برخی از جاده ها بسته شد، در حالی که خدمات قطار مختل شد و برق صدها خانه در سراسر منطقه قطع شد.

در داخل کشور، سیل باعث رانش زمین در روستای پیرنه در Itxassou شد، با یکی از ساکنان، یک 37 ساله که نام خود را ژان کلود نامگذاری کرد، گفت که خانه اش در 40 سانتی متر (16 اینچ) آب غرق شده است — برای دومین بار در هفت سال.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «در سال 2014، آنها گفتند که این سیل یک بار در یک قرن اتفاق می‌افتد، و اکنون دوباره در حال وقوع است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)