جسد یک تبعه هندی کشته شده در خشونت سودان به هند بازگردانده شد

جسد یک تبعه هندی کشته شده در خشونت سودان به هند بازگردانده شد

جسد با یک هواپیمای تخلیه C-17 نیروی هوایی به هند آورده شد.

دهلی نو:

جسد یک تبعه هندی به نام آلبرت آگوستین که بر اثر اصابت گلوله سرگردان در جریان خشونت در سودان جان باخت، روز جمعه به هند آورده شد.

به گفته سفارت هند در سودان، جسد با یک هواپیمای تخلیه C-17 نیروی هوایی به هند آورده شده است.

آلبرت آگوستین در 15 آوریل 2023 مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

نماینده کنگره از کانور کرالا، K Sudhakaran، در 16 آوریل به وزیر امور خارجه دکتر S Jaishankar درخواست مداخله فوری او برای بازگرداندن جسد آلبرت آگوستین رای دهندگان خود را که در میان درگیری های خشونت آمیز ادامه دار در سودان جان خود را از دست داد، درخواست کرد.

پیشتر در 16 آوریل، وزیر امور خارجه اس جایشانکار از مرگ آلبرت آگوستین، که در یک شرکت گروه دال در خارطوم سودان کار می کرد، ابراز تاسف کرد.

آقای جایشانکار در توییتر خود گفت: “از اطلاع از مرگ یک تبعه هندی در خارطوم عمیقا متأسفم. سفارت تمام تلاش خود را برای ارائه حداکثر کمک به خانواده انجام می دهد. وضعیت در خارطوم همچنان یکی از نگرانی های بزرگ است. ما ادامه خواهیم داد. برای نظارت بر تحولات.”

سفارت هند در سودان با به اشتراک گذاشتن جزئیات درباره این شهروند هندی، سپس در توییتی نوشت: “گزارش شده است که آقای آلبرت آژستین، یک تبعه هندی که در یک شرکت گروه دال در سودان کار می کرد و دیروز مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت، جان خود را از دست داد. سفارت برای انجام هماهنگی های بیشتر با مقامات خانواده و پزشکی در تماس است.”

به گزارش الجزیره، پس از چند روز تنش میان نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) که حداقل 56 کشته و حدود 595 نفر از جمله رزمندگان زخمی شده‌اند، تیراندازی‌ها و انفجارهای شدید گزارش شده است.

در حالی که جناح های سیاسی بر سر تشکیل یک دولت انتقالی پس از کودتای نظامی سال 2021 مذاکره می کنند، دو طرف برای کسب قدرت با هم رقابت می کنند. این تنش ها از اختلاف نظر بین ارتش به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای RSF به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو در مورد چگونگی ادغام نیروهای شبه نظامی در نیروهای مسلح و نظارت بر این روند ناشی می شود. به گزارش الجزیره

ارتش، 18 ماه پس از کودتا، قول داده بود که کنترل خود را در این ماه به یک دولت غیرنظامی واگذار کند. با این حال، رقابت بین ژنرال البرهان و ژنرال حمدان، که به نام همتی نیز شناخته می شود، بر این روند حاکم بوده است.

این دو ژنرال در سخنرانی‌های خود در چند ماه گذشته آشکارا از یکدیگر انتقاد کرده‌اند و نیروهای کمکی و خودروهای زرهی را برای مقابله با اردوگاه‌های نظامی که در اطراف شهر پخش شده‌اند، اعزام کرده‌اند.

پیش از این، سفارت هند در سودان از هندی‌هایی که قصد سفر به سودان را دارند خواسته بود برنامه‌های خود را به تعویق بیندازند.

سفارت هند از هموطنان خود درخواست کرده است که برنامه های جاری خود برای سفر به سودان را متوقف کنند.

سفارت هند روز شنبه در توییتی نوشت: هندی که قصد سفر به سودان را دارد باید سفر خود را به تعویق بیندازد.

هشدار سفارت با توجه به درگیری بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی اعلام شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)