جزیره کارائیب «کاملاً رایگان» در زمان پادشاه چارلز – PM – RT World News

ترنس درو می‌گوید که پیشنهادهایی را در مورد اینکه آیا سنت کیتس و نویس باید جمهوری شود بررسی خواهد کرد

نخست وزیر سنت کیتس و نویس گفته است که کشورش چنین است “کاملا رایگان نیست” تا زمانی که پادشاه بریتانیا، چارلز سوم، رئیس دولت جزیره شرقی کارائیب باقی بماند. ترنس درو همچنین از اعلامیه اخیر کاخ باکینگهام مبنی بر همکاری با یک مطالعه مستقل در مورد نقش تاریخی سلطنت بریتانیا در تجارت برده در اقیانوس اطلس استقبال کرد.

رئیس دولت هنوز در سلطنت انگلستان اقامت دارد و بنابراین ما هنوز کاملاً آزاد نیستیم. درو در اظهاراتی که روز دوشنبه منتشر شد، تنها دو روز پس از مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در لندن، به بی بی سی گفت. او همچنین اشاره کرد که در طول دوران ریاستش به عنوان رئیس مجمع ملی باستر، بحث‌هایی را درباره برگزاری رأی‌گیری برای جمهوری شدن بالقوه کشور کارائیب برگزار خواهد کرد.

اظهارات درو یک ماه پس از آن بیان می شود که کاخ باکینگهام فاش کرد که قرار است با تحقیق مستقلی که توسط دانشگاه منچستر در مورد پیوندهای تاریخی کاخ با تجارت برده بین قرن های 16 و 19 انجام شده، همکاری کند.

ماه گذشته، روزنامه بریتانیایی گاردین اسنادی را منتشر کرد که ظاهراً پیوندهای بین پادشاه ویلیام سوم و یک شرکت تجارت برده تحت اداره بریتانیا را افشا می‌کرد که در سال 1689 سهام آن به او داده شد. یافته‌های تحقیق جدید در سال 2026 انتظار می‌رود. در بیانیه‌ای به بی بی سی، کاخ باکینگهام گفت که شاه چارلز موضوع برده داری را در نظر می گیرد “عمیقا جدی.”


تقریبا نیمی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا می خواهند سلطنت را کنار بگذارند - نظرسنجی

من فکر می‌کنم که اذعان به اشتباه انجام شده، تصدیق آن و عذرخواهی برای آن، گامی در جهت درست است.» درو در رابطه با موضع کاخ در مورد این موضوع به بی بی سی گفت.

درو همچنین موضوع غرامت برده داری را مطرح کرد – اما تأکید کرد که او لزوماً در مورد یک کمک پولی به این دلیل که ما مانند قربانی عمل نمی کنیم. او افزود که “این در مورد تغییرات واقعی است، حتی با سیستم هایی که افراد آفریقایی تبار را به شیوه های منفی تحت تاثیر قرار می دهند.”

سنت کیتس و نویس اولین جزایر کارائیب بودند که به طور دائم توسط استعمارگران انگلیسی در سال 1683 مستقر شدند. بردگان به شدت در صنعت فرآوری شکر استفاده می شدند.

نظرسنجی انجام شده در اوایل ماه جاری توسط معاون رئیس سابق حزب محافظه کار بریتانیا، مایکل اشکرافت، نشان می دهد که تقریباً نیمی از 14 قلمرو مشترک المنافع بریتانیای کبیر در صورت فرصت به جمهوری شدن رای خواهند داد – اگرچه نتایج نشان می دهد سنت کیتس و نویس به طور جزئی تصمیم به جمهوری خواهند گرفت. با تاج باقی بماند

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: