جزئیات کشتی غرق شده تایتانیک در اولین اسکن سه بعدی – RT World News

این تصاویر واضح‌ترین و پیچیده‌ترین تصاویری هستند که تاکنون از کشتی تایتانیک در کف اقیانوس دیده شده است.

اولین بازسازی سه بعدی کشتی‌رانی محکوم به فنا تایتانیک، جزئیات جدیدی را در مورد بدنام‌ترین کشتی غرق شده جهان، حدود 111 سال پس از غرق شدن در اقیانوس اطلس در حین انجام اولین سفر خود از بریتانیا به نیویورک، فاش کرد. این فاجعه منجر به کشته شدن بیش از 1500 مسافر شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

مجموعه ای از تصاویر با وضوح بالا که به صورت آنلاین منتشر شده اند با استفاده از فناوری نقشه برداری از اعماق دریا ساخته شده اند که بیش از 700000 اسکن از کشتی غرق شده تایتانیک را با هم ترکیب می کند تا نمایی غیرقابل مشاهده از کشتی درهم ریخته را ایجاد کند که به طور دائم در ارتفاع 3800 متری (12500 فوت) قرار دارد. در کف اقیانوس در حدود 370 مایل (594 کیلومتر) از ساحل نیوفاندلند، کانادا.

“این به شما امکان می دهد که خرابه ها را ببینید همانطور که هرگز نمی توانید آن را از یک شناور مشاهده کنید.” پارکس استفنسون، کارشناس کشتی تایتانیک، روز چهارشنبه به بی بی سی گفت. “شما می توانید غرق شده را به طور کامل ببینید، می توانید آن را در زمینه و چشم انداز ببینید.”

استفنسون اضافه کرد که علیرغم اینکه تایتانیک مشهورترین کشتی غرق شده در تاریخ است، سؤالات بیشماری پس از غرق شدن آن پس از برخورد با یک کوه یخ در سال 1912 باقی مانده است – مانند نقطه برخورد کوه یخ، یا ماهیت دقیق برخورد کشتی با کف اقیانوس.

این پروژه در سال 2022 توسط شرکت نقشه برداری اعماق دریا Magellan Ltd با همکاری آتلانتیک پروداکشنز انجام شد که در حال ساخت یک فیلم مستند در این زمینه هستند. تصویربرداری آنقدر دقیق بود که بطری های باز نشده شامپاین در اطراف لاشه هواپیما و همچنین شماره سریال روی یکی از ملخ ها مشاهده شد.

این نقشه‌برداری مستلزم مشارکت تیمی از متخصصان بود که زیردریایی‌های کنترل‌شده از راه دور را برای مشاهده هر زاویه تایتانیک هدایت می‌کردند و در مجموع بیش از 200 ساعت را صرف انجام نزدیک به سه چهارم میلیون اسکن کردند.

“چالش این است که شما باید هر سانتی متر مربع را نقشه برداری کنید – حتی قسمت های غیر جالب، مانند روی زمین زباله که باید گل را نقشه برداری کنید، اما برای پر کردن بین این اشیاء جالب به این نیاز دارید.” گرهارد سیفرت از Magellan Ltd به بی بی سی گفت.

با پیش‌بینی کارشناسان که تایتانیک در نهایت تا سال 2050 به پوچ تبدیل خواهد شد، پارکس استفنسون می‌گوید که مستندسازی تمام عناصر تایتانیک تا زمانی که امکان‌پذیر است، بسیار مهم است. “آخرین شاهد عینی بازمانده از فاجعه.”

و حداقل در حال حاضر، استفنسون این را می گوید “او داستان هایی برای گفتن دارد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: