جردن پیترسون می‌گوید چه مشکلی در کمپین آب‌وهوای غربی وجود دارد – RT World News

جردن پترسون، روانشناس و نویسنده بحث برانگیز، مدعی شد که کشورهای غربی «حق اخلاقی» ندارند که کشورهای در حال توسعه را مجبور به کاهش تولید آلودگی کنند و در عوض اشاره کرد که بهبود اقتصاد آنها کلیدی است.

پروفسور کانادایی در جریان حضور در برنامه “زمان پرسش” بی بی سی در روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که تمرکز سیاست های تغییر اقلیم باید بر ایجاد انگیزه برای توسعه انرژی ارزان در کشورهای آلوده کننده فقیر باشد.

بهترین راه حل بلندمدت این است که کشورهای در حال توسعه را تا حد امکان ثروتمند کنیم و بهترین راه برای انجام این کار، کنترل تولید آلودگی آنها نیست، بلکه کمک به آنها برای توسعه ارزان ترین انرژی ممکن است با حداکثر سرعت ممکن. “ پترسون گفت.

در این مناظره، میمز دیویس، معاون وزیر بریتانیا در امور اشتغال، پیشنهاد کرد که اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نباید در دستور کار قرار گیرد. “هزینه کشورهای در حال توسعه.” اما پیترسون در مقابل آن گفت قطعاً، 100٪ خواهد بود [at their expense]”

من فکر نمی کنم که ما در غرب اصلاً حق اخلاقی برای این کار نداریم.

ادامه مطلب


جردن پترسون قوانین کووید

او همچنین از کنفرانس اخیر تغییرات آب و هوایی COP26 به دلیل ناتوانی در کشف ایده ها در مورد بهترین روش برای بهبود اقتصادهای ملی در کشورهای در حال توسعه انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که او متوجه شد “خیلی کم از این نوع ایده” از اجلاس سازمان ملل خارج می شود.

در آخرین ساعات کنفرانس دو هفته‌ای، چین و هند مداخله کردند تا سخنان پیرامون استفاده از زغال سنگ در پیمان گلاسکو را ملایم‌تر کنند. دو کشور خواستار تغییر در متن نهایی توافق شدند که خواستار حذف تدریجی زغال سنگ بود و در این مورد تجدید نظر کرد. “کاهش تدریجی زغال سنگ.”

این اقدام باعث شد رئیس COP26 و آلوک شارما وزیر بریتانیا اعلام کنند که چین و هند باید “توجیه” اقدامات آنها نسبت به کشورهایی که در برابر اثرات گرمایش جهانی آسیب پذیرتر بودند. با این حال، مقامات پکن و دهلی نو مخالفت کرده اند که این انتقاد ناعادلانه بوده است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!