اولین کشتی باری خودمختار الکتریکی جهان در نروژ به آب انداخته شد

اولین کشتی باری خودمختار الکتریکی جهان در نروژ به آب انداخته شد

کشتی باری خودران الکتریکی به زودی کار آزمایشی دو ساله خود را آغاز خواهد کرد.

اسلو:

انتشار صفر و به زودی خدمه صفر: اولین کشتی باری کاملاً الکتریکی جهان در نروژ رونمایی شد، گامی کوچک اما امیدوارکننده در جهت کاهش ردپای آب و هوای صنعت دریایی.

با ارسال تا 120 کانتینر کود از یک کارخانه در شهر جنوب شرقی پورسگرون به بندر برویک در 12 کیلومتری (حدود هشت مایل) دورتر، Yara Birkeland با تاخیر بسیار که در روز جمعه به رسانه ها نشان داده شد، نیاز را برطرف می کند. برای حدود 40000 سفر با کامیون در سال که اکنون سوخت آنها از گازوئیل آلاینده تامین می شود.

Svein Tore Holsether، مدیر اجرایی غول کود شیمیایی نروژی Yara، گفت: «البته، مشکلات و موانعی وجود داشته است.

او در حالی که کشتی آبی و سفید براق پشت سرش در اسکله اسلو لنگر انداخته بود، گفت: «اما امروز اینجا در مقابل این کشتی بایستیم و ببینیم که ما توانستیم این کار را انجام دهیم، لذت‌بخش‌تر است.» برای این رویداد کشتی گرفته شده است.

این کشتی 80 متری و وزن مرده 3200 تنی به زودی آزمایش های دو ساله خود را آغاز خواهد کرد که طی آن برای یادگیری مانور به تنهایی تنظیم می شود.

هولزتر گفت: زمانی که کشتی به تنهایی با کمک حسگرها سفرهای 7.5 مایلی دریایی خود را انجام دهد، چرخ‌خانه ممکن است در «سه، چهار یا پنج سال» کاملاً ناپدید شود.

Jostein Braaten، مدیر پروژه، از پل احتمالاً محکوم به فنا گفت: «بسیاری از حوادثی که روی کشتی‌ها اتفاق می‌افتد به دلیل خطای انسانی، به عنوان مثال، به دلیل خستگی است.

او گفت: «عملیات خودران می‌تواند یک سفر ایمن را فراهم کند.

اگرچه مسافتی که Yara Birkeland طی خواهد کرد ممکن است کوتاه باشد، اما با موانع زیادی روبرو خواهد شد.

قبل از اینکه در یکی از شلوغ ترین بنادر نروژ پهلو بگیرد، باید در یک آبدره باریک حرکت کند و در حالی که جریان و ترافیک سنگین کشتی های تجاری، کشتی های تفریحی و کایاک را مدیریت می کند، زیر دو پل حرکت کند.

چند ماه آینده یک دوره آموزشی خواهد بود.

براتن گفت: “اول از همه، ما باید تشخیص دهیم که چیزی در آنجا وجود دارد. ما باید بفهمیم که این یک کایاک است، سپس باید تعیین کنیم که با آن چه کنیم.”

“در حال حاضر، کشتی های بزرگ کار زیادی با کایاک انجام نمی دهند. آنها نمی توانند کار زیادی انجام دهند. آنها می توانند هشدار دهند، اما نمی توانند مانور دهند” یا برای جلوگیری از حادثه، معکوس کنند.

ناوبری خودمختار به مجموعه جدیدی از مقررات نیاز دارد که هنوز وجود ندارد.

‘100 تسلا’

در کشتی Yara Birkeland، اتاق ماشین سنتی با 8 محفظه باتری جایگزین شده است که ظرفیت 6.8 مگاوات ساعت را به کشتی می دهد – که از برق آبی تجدید پذیر منبع می شود.

براتن می گوید: «این معادل 100 تسلا است.

بخش دریانوردی که مسئول تقریباً سه درصد از کل انتشارات انسان‌ساز است، قصد دارد تا سال 2030 انتشارات خود را تا 40 درصد و تا سال 2050 50 درصد کاهش دهد.

با وجود این، این بخش در سال‌های اخیر شاهد رشد بوده است.

طبق آخرین آمار سازمان بین المللی دریانوردی، مجموع کشتیرانی و ماهیگیری بین المللی و داخلی، این صنعت بیش از یک میلیارد تن گازهای گلخانه ای در سال 2018 منتشر کرد که از 962 میلیون تن در سال 2012 افزایش یافته است.

به خودی خود، سهم Yara Birkeland در تلاش‌های جهانی آب و هوا تنها قطره‌ای در اقیانوس خواهد بود – حذف 678 تن دی اکسید کربن در سال که توسط کامیون‌های اضافی خارج می‌شود.

و کارشناسان انتظار ندارند کشتی های الکتریکی به این زودی ها به یک راه حل جهانی برای صنعت تبدیل شوند.

کامیل اگلوف، کارشناس حمل‌ونقل دریایی در این باره می‌گوید: «الکتریسیته کاربرد ویژه‌ای دارد، به‌ویژه برای کشتی‌ها، زیرا این مسیرها اغلب مسیرهای کوتاه و پایدار هستند، احتمالاً در حمل‌ونقل ساحلی و رودخانه‌ای. اما برای گذرگاه‌های طولانی اقیانوس‌ها مناسب نیست.» گروه مشاوره بوستون.

او گفت: “نه تنها (یک کشتی) باید برای مسافت های طولانی مستقل باشد، بلکه باید پورت ها را به شارژرهای باتری نیز مجهز کنید. بنابراین چالش های فنی و زیرساختی وجود دارد که باید هماهنگ شوند.”

در حالی که ده‌ها کشتی برقی در حال عبور از آبدره‌های نروژ – یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز که به طور متناقضی در حمل‌ونقل الکتریکی نیز پیشرو است – کشتی‌های اقیانوس پیما باید برای سبز شدن به فناوری‌های دیگری مانند LNG، e. – متانول و هیدروژن

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)