جدیدترین عکس های ماهواره ای اوکراین نمایش مدارس آسیب دیده، ساختمان های آپارتمانی

جدیدترین عکس های ماهواره ای اوکراین نمایش مدارس آسیب دیده، ساختمان های آپارتمانی

تصاویر قبل و بعد از شدت ویرانی در شهر باخموت در شرق اوکراین را در اینجا نشان می دهد.

دهلی نو:

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای بزرگی ویرانی در شهر باخموت در شرق اوکراین را نشان می‌دهد، جایی که عمده درگیری‌ها در 4 تا 5 ماه گذشته در آن رخ داده است.

تصاویر منتشر شده توسط Maxar Technologies، یک شرکت خصوصی آمریکایی، خسارات قابل توجهی را به مدارس، ساختمان دانشگاه، ساختمان های آپارتمانی و یک برج رادیویی در شهر نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین روز چهارشنبه با وجود گلوله باران مستمر روسیه در نزدیکی شهر شرقی، پیشروی های جدیدی انجام داد.

به گزارش رویترز، سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش به تلویزیون اوکراین گفت: «ما با موفقیت در حال انجام یک عملیات دفاعی، ضدحمله هستیم و در این روز واحدهای ما تا 500 متر در برخی نقاط نفوذ کرده‌اند».

11 در 945 گرم

به گفته سخنگوی ارتش اوکراین، هیچ نشانه ای مبنی بر کمبود مهمات نیروهای روسیه وجود ندارد. وضوح بالا در اینجا

او گفت که هیچ نشانه ای از کمبود مهمات نیروهای روسی ندیده است، که با اظهارات یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر که حمله باخموت را رهبری می کرد، متناقض است.

چرواتی گفت: «دشمن به دنبال تسلط بر شهر به میل خود است و با همه سیستم ها و کالیبرها ضربه می زند. آنها واحدهای جدیدی را به آنجا (به باخموت) منتقل می کنند، در درجه اول چتربازان، در تلاش برای دستیابی به نوعی موفقیت متوسط.

o2tngaco

مسکو باخموت را به عنوان پله ای برای تصرف بقیه منطقه صنعتی شرقی دونباس در مرز روسیه می بیند. وضوح بالا در اینجا

مسکو باخموت، شهری حدود 70000 نفری قبل از تهاجم روسیه را به عنوان پله ای برای تصرف بقیه مناطق صنعتی شرقی دونباس در مرز روسیه می بیند.

مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که پیشروی‌ها در اطراف باخموت بخشی از یک ضدحمله گسترده‌تر برنامه‌ریزی شده توسط کیف برای عقب راندن نیروهای روسیه نیست.

مسکو فوراً در مورد اظهارات چرواتی اظهار نظر نکرد، اگرچه خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهایش به نبرد برای تصرف بخش‌های غربی باخموت ادامه می‌دهند.

h74b8v58

مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که پیشروی‌ها در اطراف باخموت بخشی از یک ضدحمله گسترده‌تر برنامه‌ریزی شده توسط کیف برای عقب راندن نیروهای روسیه نیست. وضوح بالا در اینجا

به نظر می رسد که پریگوژین در یک بیانیه صوتی تأیید می کند که نیروهای اوکراینی اکنون در باخموت برتری دارند.

وی گفت: علیرغم اینکه دشمن تنها چند درصد از قلمرو باخموت را در اختیار دارد، احاطه کردن دشمن ممکن به نظر نمی رسد. در نتیجه پیشروی دشمن… چتربازهای روسیه مواضعی را گرفته اند که به نفع دشمن است».

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام کاخ سفید اعلام کرد روسیه طی پنج ماه جنگ در شرق اوکراین، به ویژه در باخموت، بیش از 100 هزار تلفات را متحمل شده است.

srv7lkko

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین روز چهارشنبه با وجود گلوله باران مستمر روسیه در نزدیکی شهر شرقی، پیشروی های جدیدی انجام داد. وضوح بالا در اینجا

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «تلاش روسیه برای حمله به دونباس، عمدتاً از طریق باخموت، شکست خورده است… روسیه قادر به تصرف منطقه واقعاً مهم استراتژیک نیست».

کربی گفت که تخمینی از تلفات اوکراینی ارائه نمی دهد زیرا “آنها در اینجا قربانی هستند. روسیه متجاوز است.”