جامعه LGBTQ ترکیه در زمان رجب طیب اردوغان از آینده وحشتناکی برخوردار است

جامعه LGBTQ ترکیه در زمان رجب طیب اردوغان از آینده وحشتناکی برخوردار است

استانبول، ترکیه:

پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور محافظه‌کار، رجب طیب اردوغان، آن‌ها را به هدف مورد علاقه‌اش برای کمپین انتخاباتی شدیداً تفرقه‌انگیز خود تبدیل کرد، جامعه دگرباشان جنسی ترکیه می‌ترسند که در معرض نفرت بیشتر همجنس‌گرا هراسی قرار گیرند.

این رهبر با ریشه های اسلامی دائماً در جریان مبارزات انتخاباتی دگرباشان جنسی را مورد انتقاد قرار می داد و آنها را به تهدید ارزش های سنتی خانواده متهم می کرد و آنها را “منحرف” می خواند.

او همچنین به کمال کیلیچداراوغلو، رقیب مخالف، به دلیل تعهد به “احترام به عقاید، سبک زندگی و هویت همه” از جمله اعتقادات جامعه LGBTQ حمله کرد.

پس از تمدید حکومت دو دهه ای خود تا سال 2028 در دور دوم انتخابات تاریخی روز یکشنبه، اردوغان از این فرصت استفاده کرد و در هنگام استقبال از حامیان خود در استانبول، آنها را دوباره هدف قرار داد.

“آیا CHP LGBT است؟ آیا HDP LGBT است؟” او با اشاره به حزب سکولار کیلیچداراوغلو و گروه اصلی طرفدار کردها که از ائتلاف مخالفان حمایت می کرد، پرسید.

“آره!” جمعیت در جواب غرش کردند.

اردوغان در ادامه پانتومیم از حامیان خشمگین خود پرسید که آیا حزب حاکم عدالت و توسعه حزب عدالت و توسعه دوستدار دگرباشان جنسی است یا خیر.

“نه!” پاسخ متفق القول بود.

ایلکر اردوغان، دانشجوی 20 ساله و فعال LGBTQ، هیچ رهبر دیگری جز اردوغان و دولت های تحت رهبری حزب عدالت و توسعه نمی شناسد.

او قبل از رای گیری روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «از لحظه تولدم، تبعیض، همجنس گرا هراسی و نفرت را در استخوان هایم احساس کردم.

او افزود: “من عمیقاً احساس ترس می کنم. احساس ترس به طرز وحشتناکی بر روان من تأثیر می گذارد. قبلاً نمی توانستم نفس بکشم و اکنون آنها سعی خواهند کرد گلویم را خفه کنند.”

آمدا مورات کاراگوزو، 26 ساله، می‌گوید که «بیشتر از آنچه در مدت‌زمان تجربه کرده‌ام، در معرض سخنان نفرت‌انگیز و اعمال نفرت‌آمیز قرار گرفته است»، از تهدید فیزیکی تا توهین کلامی.

دستیار پروژه در یک انجمن LGBTQ، لفاظی های خشن دولت را عامل افزایش خصومت دانست، زیرا عاملان “آگاهند که هیچ عواقبی (قانونی) برای کشتن یا آسیب رساندن به ما وجود نخواهد داشت.”

به عنوان مثال، سلیمان سویلو، وزیر کشور اردوغان، روابط همجنس گرایان را به عنوان یک “دین” وارد شده از غرب محکوم کرده و مدعی شده است که این روابط شامل ازدواج بین حیوانات و انسان ها می شود.

“نمی توان وجود من را پاک کرد”

توگبا بایکال، مستندساز نگران این بود که اکثریت جناح راست در پارلمان به دنبال تعطیلی انجمن های LGBTQ و جرم انگاری فعالان باشند و پیش بینی مهاجرت همجنس گرایان از ترکیه را پیش بینی کرد.

این زن 39 ساله گفت که از قبل برنامه هایی برای خروج از انتخابات داشته و به ایالات متحده خواهد رفت.

او با تأسف گفت: «اگر کشوری مهمان‌نوازتر بودیم، گرفتن این تصمیم برای من سخت‌تر بود.

کاراگوزو پیش از دور دوم انتخابات گفت: «اگر اردوغان انتخاب شود، چگونه زنده می‌مانم؟ هیچ‌کس به من کاری نمی‌دهد زیرا من یک دگرباش جنسی آشکارا شناسایی شده‌ام».

اما ایلکر اردوغان حاضر نشد تحت تاثیر محیط خصمانه فزاینده قرار گیرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: “من نیز جزئی از این ملت هستم، در شناسنامه من می گوید شهروند ترکیه. هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید وجود من را پاک کنید.”

بی دلیل و بدون هیچ توجیهی می خواهی مرا پاک کنی.

بایکال موافقت کرد. او گفت: «ما باید به مبارزه ادامه دهیم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)