جاسوسی ایالات متحده از وزارت دفاع آلمان – رسانه – اخبار RT World

روزنامه Die Zeit و پخش عمومی ARD روز پنجشنبه گزارش دادند که جاسوسان آمریکایی حتی یک دهه پس از رسوایی NSA در سال 2013 به استراق سمع ارتش آلمان ادامه داده اند. این رسانه ها به یک سند جدید از «نشت های اخیر پنتاگون» استناد کردند که جزئیات اطلاعاتی را که اطلاعات ایالات متحده در مورد مذاکرات بین ارتش آلمان و چین جمع آوری کرده بود، ذکر کردند.

سند مورد بحث جلسه فوریه بین مقامات وزارت دفاع آلمان و هیئتی از ارتش آزادیبخش خلق چین را توصیف می کند. آلمانی‌ها از همکاری عمیق‌تر با همتایان چینی خود بی‌اعتنایی کردند و از پکن خواستند که بیشتر شود “شفاف” در روزنامه ای که رسانه ها دیده اند، آمده است.

Die Zeit و ARD گفتند که سند فاش شده را چنین می دانند “معتبر” اگرچه واشنگتن رسماً آن را تأیید نکرد. این رسانه ها همچنین گفتند که مقامات آلمان رسماً سفارت ایالات متحده را در مورد ملاقاتی که در این سند شرح داده شده است، مطلع کرده اند.

به گزارش Die Zeit و ARD، سند فاش شده به دولت آلمان نیز نشان داده شده است و اکنون ارائه شده است «اشغال کردن [the attention] مقامات امنیتی آلمان.» این رسانه ها افزودند، با این حال، محتوای این سند نیست، بلکه نحوه به دست آوردن اطلاعات است که نگرانی برلین را برانگیخته است.


آمریکا از متحدان اصلی خود جاسوسی کرد.  بالاخره مقاومت خواهند کرد؟

را ‘فوق سری’ سند دارای الف است “هوش سیگنال” علامتی که نشان می دهد اطلاعات موجود در آن از طریق نظارت الکترونیکی به دست آمده است. رسانه های آلمانی گزارش دادند که این به طور بالقوه به این معنی است که اطلاعات ایالات متحده یا ایمیل های وزارت دفاع آلمان را رهگیری کرده یا سیستم های فناوری اطلاعات را هک کرده است.

وزارت دفاع آلمان مشاهده هرگونه شواهدی مبنی بر جاسوسی آمریکا در اسناد فاش شده را تکذیب کرد. سند منتشر شده مورد بحث آشکارا متن بخشی از دور مذاکراتی است که در سفارت آمریکا در برلین انجام شد. سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز پنجشنبه به خبرگزاری dpa آلمان گفت که دیپلمات های آمریکایی از مقامات وزارت دفاع آلمان برای گفتگوی محرمانه درباره وضعیت منطقه هند و اقیانوس آرام دعوت کرده اند.


ایالات متحده تعداد بیشتری از کماندوهای سایبری را در خارج از کشور مستقر می کند

از آنجایی که این اطلاعات مستقیماً توسط ما با ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده است، ظن جاسوسی در این زمینه بی‌اساس است.» سخنگوی افزود. برخی رسانه های آلمانی، از جمله تی آنلاین، خاطرنشان کردند، با این حال، اظهار نظر وزارتخانه توضیحی در مورد این موضوع نمی دهد “هوش سیگنال” روی سند علامت بزنید

این اولین بار نیست که واشنگتن به جاسوسی از متحدانش متهم می شود. چنین فعالیت هایی برای اولین بار در سال 2013 آشکار شد، تا حد زیادی به لطف تلاش های ادوارد اسنودن، افشاگر NSA. از جمله اسنادی که او فاش کرد نشان داد که تلفن همراه خصوصی آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان تحت نظر قرار گرفته است.

به گزارش اشپیگل، آژانس اطلاعات داخلی آلمان (BfV) و سرویس ضد جاسوسی ارتش (MAD) مدتی است که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ایالات متحده واقعاً در فوریه 2023 از وزارت دفاع جاسوسی کرده است یا خیر. با این حال، آلمان به جای اتهامات عمومی مقامات اطلاعاتی در عوض تصمیم گرفتند که به طور محتاطانه به همتایان آمریکایی خود برای شفاف سازی مراجعه کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: