عمران خان می‌گوید 6 نفر از پاک برای کشتن او نقشه کشیده‌اند، نه «آژانس‌های خارجی»

عمران خان می‌گوید 6 نفر از پاکستان برای کشتن او طراحی شده‌اند، نه «سازمان‌های خارجی»

عمران خان سه نفر دیگر را که نامشان نامگذاری شده است را شناسایی نکرده است. (فایل)

لاهور:

عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان روز پنجشنبه ادعای دولت مبنی بر اینکه جان وی در معرض تهدید “سازمان های خارجی” است را رد کرد و در عوض گفت که در مجموع شش نفر را در داخل کشور شناسایی کرده است، از جمله سه نفر جدید، که نقشه ای برای این کار داشتند. او را بکش.

عمران خان 70 ساله با اشاره به ویدئوی جدیدی که ادعا می کند تیمش برای همکارانش در خارج از کشور ارسال کرده است، گفت که محتوای آن درباره افرادی است که می خواهند او را بکشند و در صورت ترور او در انظار عمومی قرار می گیرد.

عمران خان روز پنجشنبه در یک سری توئیت گفت: «از بین این شش نفر، سه نفر کسانی هستند که من در نوامبر سال گذشته پس از سوءقصد به جانم در پنجاب در FIR نامشان را برده بودم.

پس از حمله مسلحانه به تجمع خود در منطقه وزیرآباد، در حدود 150 کیلومتری لاهور، که در آن از ناحیه پا با گلوله مجروح شد، آقای خان نخست وزیر شهباز شریف، رعنا صنع الله وزیر داخله و سرلشکر فیصل نصیر افسر ارشد آی اس آی را متهم به جوجه کشی کرد. نقشه ای برای ترور او

وزیر داخله (صنع الله) می گوید جان من از سوی آژانس های خارجی در معرض تهدید قرار دارد. بگذارید برای کل کشور روشن کنم که تنها تهدید جان من از جانب 3 نفری است که بعد از سوء قصد به وزیرآباد نام بردم. همان 3، 3 نفر دیگر. خان گفت که در یک بیانیه ویدیویی شناسایی کرده و در 18 مارس در مجتمع قضایی فناوری اطلاعات و ارتباطات سعی در حذف من کردند.

عمران خان سه نفر دیگر را که نامشان نامگذاری شده است را شناسایی نکرده است.

در 18 مارس، درگیری بین نیروهای امنیتی و حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان در خارج از مجتمع قضایی در اسلام آباد پیش از حضور وی در دادگاه در ارتباط با یک پرونده فساد مالی آغاز شد.

آقای خان در توییت های خود قاطعانه گفت که اگر او ترور شود، کسانی که در این ویدئو نام برده می شوند مقصر خواهند بود.

“اگر در حال حاضر تلاشی برای جان من انجام شود، همین افراد مسئول خواهند بود. همانطور که آنها سعی کردند مقصر حمله وزیرآباد را به یک افراط گرا مذهبی – یک پرده دود محض – بیاندازند، اکنون نیز سعی دارند فریب دیگری را برای آژانس های خارجی ایجاد کنند. ،” او گفت.

“من می‌خواهم برای ملت روشن کنم که تنها افرادی که مسئول هرگونه سوء قصد به جان من هستند، افرادی هستند که من شناسایی کرده‌ام. آنها متحجر هستند که من دوباره به قدرت انتخاب خواهم شد و آنها را پاسخگو خواهم کرد، از این رو تلاش آنها برای ترور من” گفت.

حزب تحریک انصاف عمران خان برای برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام فشار می آورد، اما دولت به رهبری نخست وزیر شریف موضع خود را در مورد برگزاری انتخابات همزمان در سراسر کشور حفظ می کند.

نخست وزیر شریف روز چهارشنبه گفت که انتخابات موضوعی است که باید در پارلمان تصمیم گیری شود و افزود که زمان مناسب برای برگزاری آن در ماه اکتبر یا نوامبر است.

شورای ملی کنونی در 13 اوت دوره خود را به پایان می رساند و انتظار می رود پس از آن انتخابات برگزار شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)