ثروتمندترین مرد جهان 11 میلیارد دلار در یک روز پس از سقوط سهام ضرر کرد

ثروتمندترین مرد جهان 11 میلیارد دلار در یک روز پس از سقوط سهام ضرر کرد

شکست روز سه شنبه پس از افزایش طولانی مدت قیمت سهام LVMH رخ داد

واشنگتن:

برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد جهان، 11.2 میلیارد دلار در یک روز به دلیل نگرانی از اینکه نرم شدن اقتصاد ایالات متحده تقاضا برای کالاهای لوکس را کاهش می دهد، از بین رفت.

بنیانگذار LVMH – که عرضه‌هایش شامل کیف‌های دستی لویی ویتون، موت اند چاندون شامپاین و لباس‌های کریستین دیور است – در بیشتر سال 2023 با افزایش قیمت سهام شرکت‌های لوکس اروپایی، بالن ثروت خود را دیده بود.

روز سه شنبه، او بخشی از این دستاوردها را پس داد. سهام LVMH در پاریس 5 درصد سقوط کرد – بیشترین کاهش در بیش از یک سال گذشته – در بحبوحه کاهش گسترده تر که حدود 30 میلیارد دلار از بخش لوکس اروپا پاک کرد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، حتی با وجود فروش، میلیاردر فرانسوی هنوز 191.6 میلیارد دلار دارایی خالص دارد. او در سال جاری تاکنون 29.5 میلیارد دلار اضافه کرده است.

شکاف بین ثروت آرنو و ایلان ماسک از شرکت تسلا، دومین فرد ثروتمند جهان، به تنها 11.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سقوط روز سه‌شنبه پس از افزایش طولانی مدت قیمت سهام LVMH رخ داد که همچنان در سال 23 درصد افزایش داشت. شاخص MSCI Europe Textiles Apparel & Luxury Products 27% افزایش یافته است.

به گفته ادوارد اوبین، تحلیلگر بانک سرمایه گذاری، شرکت کنندگان در یک کنفرانس مجلل در پاریس که توسط مورگان استنلی سازماندهی شده بود، عملکرد “نسبتا ضعیف تر” در ایالات متحده را نشان دادند.

مت گارلند و آدام کاکرین، تحلیلگران Deutsche Bank AG در یادداشتی گفتند که آنها انتظار دارند سرمایه گذاران در مورد سهام لوکس اروپایی گزینش بیشتری داشته باشند و کاهش رشد در ایالات متحده نگران کننده است.