توییتر اکنون یک سوم هزینه ای که ایلان ماسک برای آن پرداخت کرده است: گزارش

توییتر اکنون یک سوم هزینه ای که ایلان ماسک برای آن پرداخت کرده است: گزارش

توییتر از زمانی که ماسک به قدرت رسید از نظر مالی با مشکل مواجه شد. (فایل)

به گفته فیدلیتی که اخیراً ارزش سهام خود را در این شرکت کاهش داده است، اکنون ارزش توییتر تنها یک سوم مبلغی است که ایلان ماسک برای پلتفرم رسانه اجتماعی پرداخت کرده است.

ماسک اذعان کرده است که برای توییتر که 44 میلیارد دلار از جمله 33.5 میلیارد دلار سهام آن را خریده است، اضافه پرداخت کرده است. اخیراً او گفته است که ارزش توییتر کمتر از نصف آن چیزی است که برای آن پرداخت کرده است. مشخص نیست که Fidelity چگونه به ارزش جدید و پایین‌تر خود رسیده است یا اینکه آیا اطلاعات غیر عمومی از این شرکت دریافت می‌کند یا خیر.

Fidelity ابتدا ارزش سهام توییتر خود را در ماه نوامبر به 44 درصد از قیمت خرید کاهش داد. پس از آن در دسامبر و فوریه کاهش‌های بیشتری به دنبال داشت.

توییتر از زمانی که ماسک به قدرت رسید از نظر مالی با مشکل مواجه شد. ماسک در ماه مارس گفت که پس از 13 میلیارد دلار بدهی شرکت، تصمیم گیری نامنظم و چالش های ماسک با تعدیل محتوا منجر به کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی شد. تلاش برای بازگرداندن این درآمد از طریق فروش اشتراک‌های آبی توییتر تاکنون به نتیجه نرسیده است. در پایان ماه مارس، کمتر از 1 درصد از کاربران ماهانه توییتر ثبت نام کرده بودند.

توییتر به طور خاص به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که از ارزش گذاری Fidelity برای محاسبه ارزش هلدینگ وی استفاده می کند، سرمایه گذاری ماسک در توییتر اکنون 8.8 میلیارد دلار است. ماسک سال گذشته بیش از 25 میلیارد دلار برای به دست آوردن 79 درصد از سهام این شرکت هزینه کرد.

بر اساس این شاخص، آخرین کاهش قیمت حدود 850 میلیون دلار از دارایی 187 میلیارد دلاری ماسک را حذف می کند. علیرغم مشکلات توییتر، ثروت ماسک در سال جاری بیش از 48 میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشتر به دلیل افزایش 63 درصدی قیمت سهام شرکت تسلا است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)