تغییر آب و هوا برای فشار دادن 30 درصد گونه ها به نقاط اوج: مطالعه

تغییر آب و هوا برای فشار دادن 30 درصد گونه ها به نقاط اوج: مطالعه

محققان امیدوارند که مطالعه آنها بتواند به هدف گذاری تلاش های حفاظتی کمک کند

دهلی نو:

بر اساس یک مطالعه، تغییرات آب و هوایی به طور ناگهانی تا 30 درصد از گونه ها را به سمت نقاط اوج سوق می دهد، زیرا محدوده جغرافیایی آنها به دمای غیر قابل پیش بینی می رسد.

محققان دریافتند که اگر سیاره به میزان 1.5 درجه سانتیگراد گرم شود، 15 درصد از گونه هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند در معرض خطر دمای گرم نامانوس در حداقل 30 درصد محدوده جغرافیایی موجود خود در یک دهه قرار خواهند گرفت.

با این حال، آنها گفتند که این دو برابر می شود و به 30 درصد از گونه ها در 2.5 درجه سانتیگراد گرمایش می رسد.

این مطالعه که در مجله Nature Ecology & Evolution منتشر شد، داده‌های بیش از 35000 گونه جانوری – از جمله پستانداران، دوزیستان، خزندگان، پرندگان، مرجان‌ها، ماهی‌ها، سرپایان و پلانکتون‌ها – و علف‌های دریایی از هر قاره و حوضه اقیانوسی را تجزیه و تحلیل کرد. پیش بینی های آب و هوایی تا سال 2100

محققان بررسی کردند که چه زمانی مناطق در محدوده جغرافیایی هر گونه از آستانه قرار گرفتن در معرض حرارتی عبور می کند، که به عنوان پنج سال اول متوالی تعریف می شود که در آن دما به طور مداوم از شدیدترین دمای ماهانه تجربه شده توسط یک گونه در محدوده جغرافیایی خود در طول تاریخ اخیر (1850-2014) فراتر می رود. ). به گفته محققان، هنگامی که از آستانه قرار گرفتن در معرض حرارت عبور کرد، حیوان لزوماً از بین نمی رود، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بتواند در دماهای بالاتر زنده بماند وجود ندارد.

آنها گفتند که پروژه های تحقیقاتی نشان می دهد که برای بسیاری از گونه ها ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی در آینده، زیستگاه از بین برود.

محققان به روند ثابتی دست یافتند که برای بسیاری از حیوانات، آستانه قرار گرفتن در معرض حرارت برای بسیاری از محدوده جغرافیایی آنها در همان دهه عبور خواهد کرد.

الکس، سرپرست تیم تحقیق، گفت: “بعید است که تغییرات آب و هوایی به تدریج محیط زیست را برای حیوانات دشوارتر کند. در عوض، برای بسیاری از حیوانات، بخش های بزرگی از محدوده جغرافیایی آنها احتمالاً در مدت زمان کوتاهی به طور ناآشنا گرم می شوند.” پیگوت از دانشگاه کالج لندن (UCL) در بریتانیا.

پیگوت در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که برخی از حیوانات ممکن است بتوانند در این دماهای بالاتر زنده بمانند، بسیاری از حیوانات دیگر باید به مناطق خنک‌تر نقل مکان کنند یا برای انطباق تکامل یابند، که احتمالاً نمی‌توانند در چنین بازه‌های زمانی کوتاهی انجام دهند.»

این مطالعه نشان می‌دهد زمانی که گونه‌ای تحت شرایط ناآشنا رنج می‌برد، ممکن است زمان بسیار کمی باقی بماند تا بیشتر محدوده‌های آن غیرقابل مهمان‌پذیر شوند.

پیگوت افزود: «مطالعه ما نمونه دیگری از این است که چرا باید فوراً انتشار کربن را کاهش دهیم تا اثرات مضر تغییر آب و هوا بر حیوانات و گیاهان را کاهش دهیم و از بحران انقراض گسترده جلوگیری کنیم.»

محققان امیدوارند که مطالعه آنها بتواند به هدف قرار دادن تلاش های حفاظتی کمک کند، زیرا داده های آنها یک سیستم هشدار اولیه را ارائه می دهد که نشان می دهد چه زمانی و کجا حیوانات خاص در معرض خطر هستند.

کریستوفر تریسوس، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه گفت: «در گذشته، ما عکس‌های فوری برای نشان دادن تأثیر تغییرات آب‌وهوایی داشتیم، اما در اینجا ما داده‌ها را بیشتر شبیه به یک فیلم ارائه می‌دهیم، جایی که می‌توانید تغییرات را در طول زمان مشاهده کنید.» کیپ تاون در آفریقای جنوبی

“این نشان می دهد که برای بسیاری از گونه ها خطر کمی شبیه به همه چیز، همه جا، به یکباره است. با متحرک سازی این فرآیند، ما امیدواریم که قبل از اینکه خیلی دیر شود به تلاش های مستقیم حفاظتی کمک کنیم، در حالی که پیامدهای بالقوه فاجعه بار ادامه تغییرات آب و هوا را نیز نشان دهیم. تریسوس اضافه کرد.