تظاهرات هزاران نفری در اروپا علیه مجوزهای کووید را تماشا کنید (ویدئو) – اخبار RT World

درگیری‌های پراکنده در تظاهرات گسترده روز شنبه در شهرهای بزرگ اروپایی رخ داد، زیرا هزاران نفر به خیابان‌های وین، پاریس و رم آمدند تا نارضایتی خود را از محدودیت‌های کووید-19 ابراز کنند.

وین پایتخت اتریش روز شنبه شاهد بیشترین حضور اعتراضی از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 بود. در مجموع 38000 نفر به خیابان های شهر آمدند تا به تظاهرات اعتراض آمیز دولت بپیوندند.

این اعتراضات یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات اتریشی دستور واکسیناسیون اجباری سراسری را از اول فوریه صادر کردند و از روز دوشنبه قرنطینه کامل را اعمال کردند. این راهپیمایی عظیم که چندین کیلومتر طول کشید در امتداد جاده کمربندی مرکزی وین راهپیمایی کرد. مرکز شهر به دلیل محدودیت تردد برای چند ساعت فلج بود.

حزب راستگرای آزادی اتریش که اعضای آن به تجمعات پیوستند، تعداد معترضان را 100000 نفر اعلام کرد. برخی از تظاهرات ها نیز با حضور اعضای گروه های مختلف راست افراطی برگزار شد. تظاهرات عموماً مسالمت آمیز بود، اما تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری تصویری Ruptly نشان می داد که چندین درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان شروع شده است.

مجریان قانون در مجموع از دستگیری پنج نفر خبر دادند. در یکی از رویدادها، یک معترض تلاش کرد اسلحه یک افسر را بگیرد و آن را از غلاف آن خارج کند. در حادثه ای دیگر، مأموران با بطری و مواد آتش بازی پرتاب شدند و مجبور شدند در پاسخ از اسپری فلفل استفاده کنند.

صدها کیلومتر دورتر از وین، در پاریس، پایتخت فرانسه، وقایع چرخش چشمگیری پیدا کرد. در آنجا، تظاهراتی علیه اقدامات دولت کووید-19 مصادف با سومین سالگرد جنبش جلیقه زردها بود. صدها معترض در این تظاهرات شرکت کردند که به سرعت به درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای انتظامی تبدیل شد.

معترضان در حال ساختن سنگرها و آتش زدن آنها و همچنین پرتاب بطری ها و پرتابه های مختلف به پلیس بودند. مجریان قانون با مقادیر زیادی گاز اشک آور پاسخ دادند و گاهی اوقات کل خیابان ها را با دود غلیظ پر می کردند تا جمعیت را متفرق کنند.

رم شاهد تظاهرات گسترده ای علیه مجوز بهداشت کووید-19 ایتالیا بود که به نام پاس سبز نیز شناخته می شود. به گفته پلیس، حدود 4000 نفر در مرکز پایتخت ایتالیا تجمع کردند. تظاهرکنندگان پرچم های کشور را به اهتزاز در می آوردند و شعار می دادند “آزادی” و “بدون گذرنامه سبز” با اشاره به گواهی واکسیناسیون مورد نیاز برای ورود به اماکن عمومی مختلف مانند باشگاه ها یا بارها.

جمعیت در سیرک ماکسیموس – یک استادیوم ارابه‌سواری روم باستان که به پارکی مدرن تبدیل شده بود، تحصن کردند. آنها پس از غروب آفتاب در آنجا ماندند و منطقه را با هزاران تلفن و بمب های دودی رنگی روشن کردند. این تجمع مسالمت آمیز بود، اما پلیس هیچ حادثه ای را گزارش نکرد.

برخلاف رم، شهر شمالی ایتالیا، میلانو، شاهد درگیری بین معترضان و پلیس بود، زیرا مأموران اجرای قانون به دنبال شکستن تجمع غیرمجاز در مرکز شهر بودند. نیروهای پلیس بزرگ به مرکز شهر مستقر شدند و چندین میدان محاصره شدند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید