تایوان ابزار جنگی جدیدی را علیه پکن به نمایش می گذارد – RT World News

رئیس‌جمهور تایوان روز پنجشنبه در مراسمی از بال رزمی این کشور از جنگنده‌های پیشرفته F-16 ساخت آمریکا رونمایی کرد که توانایی‌های جدید نیروی هوایی این کشور در برابر سرزمین اصلی چین را به نمایش گذاشت.

این رویداد که در یک پایگاه هوایی در شهر چیایی در جنوب تایوان برگزار شد، کمیسیون جزیره اولین بال جنگی جنگنده های F-16 را دید که با حمایت ایالات متحده توسعه یافت.

ارتقاء F-16 با هزینه 110 میلیارد دلاری (3.95 میلیارد دلار) توسط سازنده آمریکایی لاکهید مارتین و شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان تکمیل شده است.

رهبر تایوان، تسای اینگ ون، F-16 های جدید را به عنوان تضمین کننده این موضوع معرفی کرد که دفاع جزیره خواهد بود. “حتی قوی تر” در مواجهه با افزایش تنش ها با چین.

در ماه اکتبر، پکن در چهار روز متوالی تهاجم، رکورد ۱۵۰ هواپیمای جنگی را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) فرستاد. به گفته تایپه، طی سال گذشته، نیروی هوایی چین فعالیت نظامی خود را در ADIZ تایوان و اطراف آن افزایش داده است.

علیرغم ادعای تایپه که نمی خواهد درگیری با چین را تحریک کند، رئیس جمهور این جزیره متعهد شد که این کار را انجام خواهد داد. “هر کاری که لازم است برای دفاع از خود انجام دهد.”

چین ادعاها مبنی بر تحریک درگیری در تایوان را رد کرده است و آن را بخشی جدایی ناپذیر از کشور خود می داند و آمریکا را متهم کرده است. “باد کردن” جنبش جدایی طلب جزیره، قاطعانه بیان می کند که “استقلال تایوان” بن بست است و پکن خواهد کرد “تمام مراحل را بردارید” تا اطمینان حاصل شود که جزیره تحت کنترل خود باقی می ماند. در سال های اخیر، چین به طور فزاینده ای در مورد اتحاد مجدد جزیره ثروتمند همسایه خود با سرزمین اصلی قاطعانه شده است.

روند موفقیت آمیز توسعه F-16 توسط تایوان به عنوان آخرین نشانه مشهود از مشارکت نظامی بین واشنگتن دی سی و تایپه دیده می شود. در سال 2019، آمریکا با فروش 8 میلیارد دلاری F-16 به تایوان موافقت کرد که تعداد کل جت های ناوگان این جزیره را به 200 فروند می رساند.

ادامه مطلب


بایدن سیاست تایوان آمریکا را پس از تماس با شی فاش کرد

در این مراسم، رئیس‌جمهور تایوان از آمریکا به خاطر پایداری خود در همکاری با جزیره علیرغم مخالفت چین تمجید کرد. تا زمانی که ما به ارزش‌های دموکراسی و آزادی پایبند باشیم، کشورهای همفکر بیشتری با ما در یک جبهه خواهند ایستاد.» تسای در کنار دیپلمات آمریکایی ساندرا اودکرک گفت.

در سال 2019، پس از توافق ایالات متحده و تایوان برای ارتقاء جت های جنگنده F-16، گنگ شوانگ، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه، تهدید کرد که شرکت های آمریکایی را تحریم خواهد کرد مگر اینکه این قرارداد متوقف شود. پکن با مشارکت نظامی بین تایپه و واشنگتن دی سی مخالفت کرد و استدلال کرد که این فروش نقض قوانین بین المللی است، به روابط بین کشورها آسیب می رساند و سیاست چین واحد را که آمریکا به رسمیت می شناسد، نقض می کند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید