جاسوسان کشور اتحادیه اروپا به “تهدید” روسیه و چین اشاره می کنند – RT World News

اطلاعات هلندی اعلام کرده است که مسکو و پکن می خواهند به هژمونی غرب پایان دهند

طبق گزارش سالانه 2022 سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند (AIVD) درگیری اوکراین واقعاً در مورد رویارویی بیشتر بین غرب و روسیه است، در حالی که چین نظم جهانی مبتنی بر ارزش های غربی را به چالش می کشد.

این گزارش که این هفته منتشر شد، ادعا می کند که روسیه خود را می بیند نه تنها در جنگ با اوکراین، بلکه در جنگ با غرب. در حالی که غرب این درگیری را می داند همچنین درباره هنجارها، ارزش‌ها، آزادی و رفاه ما.»

به گفته AIVD، در حالی که اوکراین میدان نبرد نظامی است، برای مسکو درگیری گسترده تر است «درباره روابط ژئوپلیتیکی در جهان». روسیه معتقد است که این یک درگیری وجودی است و در تلاش است “تضعیف دموکراسی های غربی” جاسوسان هلندی ادعا کرده اند.

بیش از یک درگیری نظامی بین دو کشور، جنگ در اوکراین تحولات ناگهانی شتابان که برای مدت طولانی در جهان در جریان بوده است، روابط بین گروه‌هایی از کشورها را تغییر داده و می‌تواند بر نحوه تعامل کشورها با یکدیگر برای مدت طولانی تأثیر بگذارد. به طور خلاصه، معلوم شد که این یک شوک سیستم ژئوپلیتیکی است. AIVD گفت.


وزیر دفاع جدید چین هدف اصلی سفر روسیه را فاش کرد

جنگ در اوکراین همچنین بر خطوط گسلی در جهان که قبلاً ظاهر شده بودند، به ویژه گسل بین ایالات متحده و چین فشار آورد. رقابت اقتصادی و ژئوپلیتیکی آنها، کشورهای بیشتری را مجبور به انتخاب طرف‌ها می‌کند.» جاسوسان اضافه کردند.

به گفته این آژانس، اگرچه این بزرگترین شریک تجاری هلند است، اما چین نیز بزرگترین تهدید برای امنیت اقتصادی هلند است. جاسوسی از شرکت های دولتی و خصوصی “بدون ظلم.”

AIVD چین را متهم کرد که می خواهد جایگزین شود “نظم بین المللی مبتنی بر ارزش های غربی” با نظم جهانی که در آن پکن در صدر خواهد بود.

یافته های AIVD در حالی است که دولت مارک روته، نخست وزیر، برنامه هایی را برای محدود کردن صادرات تجهیزات تولید نیمه هادی به چین اعلام کرد. آمریکا ماه هاست که هلند را برای انجام این کار تحت فشار قرار داده است.