ترامپ می گوید دیزنی در حال «تخریب» فرماندار فلوریدا – RT World News

فرماندار ران دیسانتیس برای لغو “وضعیت خودگردان” دیزنی در پارک موضوعی فلوریدا مبارزه کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا است “کاملا نابود شدن” در نبرد چند ماهه خود با دیزنی، پس از اینکه فرماندار از لایحه جدیدی رونمایی کرد که به مقامات ایالتی اختیارات بیشتری در مورد پارک تفریحی عظیم دنیای دیزنی این شرکت می داد.

ترامپ روز سه‌شنبه در پستی در شبکه‌های اجتماعی، دیسانتیس را هدف گرفت و دشمنی خود را با دیزنی خواند “غیر ضروری” ضمن محکومیت تلاش قانونگذاری جدید استاندار به عنوان یک “شلیک سیاسی”

«DeSanctus کاملاً توسط دیزنی نابود می شود. طرح اولیه روابط عمومی او خراب شد، بنابراین اکنون او با یک طرح جدید باز می گردد تا چهره خود را حفظ کند.” او با استفاده از یک نام مستعار تحقیرآمیز برای فرماندار گفت.

رهبر سابق در ادامه پیش بینی کرد که دیزنی – یکی از بزرگترین کارفرمایان ایالت – سرمایه گذاری های خود را در فلوریدا قطع خواهد کرد. “به خاطر فرماندار” پیشنهاد شرکت حتی می تواند یک برداشت آهسته یا فروش برخی از املاک یا کل آن را اعلام کند. تماشا کردن!”


پیگرد قانونی دونالد ترامپ او را به بازی انتخاباتی بازگردانده است

در حالی که دیسانتیس مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 را اعلام نکرده است، انتظار می رود که وی برای کاخ سفید نامزد شود و به طور گسترده ای رقیب اصلی جمهوریخواه ترامپ در نظر گرفته می شود.

روز دوشنبه، DeSantis لایحه‌ای را اعلام کرد که توافقی را که دیزنی با مقامات ایالتی در اوایل سال جاری منعقد کرده بود، لغو می‌کند و به دیزنی اجازه می‌دهد تا منطقه‌ای را که میزبان پارک موضوعی دنیای والت دیزنی و استراحتگاه‌های مرتبط با آن است، توسعه دهد. در حالی که DeSantis قبلاً مقاماتی را برای ریاست هیئت مدیره ایالتی جدید برای نظارت بر منطقه منصوب کرده بود، معامله با دیزنی قبل از شروع نقش آنها تکمیل شد و عملاً هیئت مدیره را دور زد و به شرکت قدرت توسعه کامل داد.

«آنها با خود مذاکره کردند تا به خود توانایی حفظ وضعیت خودمختاری خود را بدهند. اکنون این در تضاد مستقیم با اراده مردم فلوریدا است. فرماندار روز دوشنبه به خبرنگاران گفت. آنها فکر می کردند که می توانند نوعی توافقنامه توسعه ایجاد کنند که اساساً هر کاری را که ما انجام دادیم باطل می کند و آنها را برای همیشه تحت کنترل درآورد. خوب، این کار نمی کند.»

بیشتر بخوانید:
شرکت‌های پیشرو «مغرضانه سیاسی» شناسایی شدند – دیده‌بان

مناقشه دیسانتیس با دیزنی سال گذشته پس از مخالفت علنی این شرکت با لایحه “حقوق والدین در آموزش” آغاز شد که معلمان مدارس دولتی را از بحث در کلاس درس یا آموزش های مربوط به گرایش جنسی یا هویت جنسی منع می کرد. دوبله عمل «لایحه همجنسگرا نگو،» دیزنی گفت “هرگز نباید به قانون امضا می شد” و قول داد برای لغو آن مبارزه کند.

فرماندار این بیانیه دیزنی را استدلال کرد “از خط گذشت” و شرکت را برای کار به شدت مورد انتقاد قرار داد “لغو حمایت های اساسی برای والدین.” از آن زمان، DeSantis به دنبال سلب اختیارات گسترده دیزنی در منطقه ای است که پارک موضوعی آن را در خود جای داده است، و اخیراً درخواست بازرسی کل در مورد توافق توسعه دیزنی با ایالت برای تخلفات جنایی یا مدنی احتمالی کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: