ترامپ از دادگاه عالی می‌خواهد تا انتشار اسناد 6 ژانویه را مسدود کند – RT World News

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کرده است که از انتشار اسناد مربوط به 6 ژانویه که توسط کمیته تحقیق مجلس نمایندگان درخواست شده است، جلوگیری کند.

ترامپ در یک دادخواست اضطراری که روز پنجشنبه توسط وکلای وی ارائه شد، استدلال کرد که انتشار اسناد کاخ سفید و ارتباطات با کارکنان ارشد سابقه بدی را ایجاد کرده است – استدلال حقوقی که تیم او در گذشته در دادگاه بدوی انجام داده بود.

این دادخواست به دنبال بررسی تصمیم دادگاه استیناف منطقه دی سی برای رد درخواست ترامپ است، که وکلای او استدلال می کنند که به کمیته تحقیقاتی کنگره اجازه داده است. “قدرت” به “به طور گسترده به دنبال سوابق یک دولت ریاست جمهوری قبلی باشید.” آنها می افزایند که این حکم فاقد است “اصل محدود کننده.” با این حال، دادگاه استدلال کرد که ترامپ ارائه کرده است “بدون پایه” برای رد قانونی درخواست کمیته.


الکس جونز از پلوسی، کمیته شورش کنگره آمریکا شکایت کرد

کمیته تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه قبلاً صدها صفحه از سوابق را درخواست کرده بود که آنها ادعا می کنند به تحقیقات آنها در مورد شورش، نقش ادعایی ترامپ و نحوه جلوگیری از حوادث مشابه در آینده کمک می کند.

اسناد مورد نظر شامل ارتباطات با اعضای ارشد کارکنان، گزارش فعالیت ها، یادداشت های سخنرانی و موارد دیگر است. ترامپ زمانی که اسناد اولیه برای بازیابی از آرشیو ملی درخواست شد، امتیاز اجرایی را ذکر کرد.

آنها به دنبال برنامه زمانی رئیس جمهور، گزارش تماس ها، اسناد قانونی و مطالب توجیهی هستند. آن‌ها می‌خواهند با بررسی هر ایمیل کاخ سفید درباره پرزیدنت ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اطلاعاتی را جستجو کنند. وکلای ترامپ با هم بحث کرده بودند.

تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان در مورد شورش 6 ژانویه به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است و بسیاری از جمهوری خواهان استدلال می کنند که این تحقیق با انگیزه سیاسی و هدر دادن هزینه های دولت است. برخی از متحدان ترامپ که کمیته به آنها دستور شهادت داده است، مانند استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید و الکس جونز، بنیانگذار InfoWars، از همکاری خودداری کرده اند. جونز حتی اخیراً علیه کمیته و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان (دی-کالیفرنیا) شکایت کرده است.

درخواست ترامپ می‌تواند منجر به توقف موقت انتشار اسناد شود، اما چهار قاضی باید قبل از ادامه بررسی، موافقت کنند که واقعاً بازبینی را بشنوند.