نویسنده آمریکایی جوآن دیدیون در 87 سالگی درگذشت: گزارش

نویسنده آمریکایی جوآن دیدیون در 87 سالگی درگذشت: گزارش

جوآن دیدیون در خانه اش در منهتن بر اثر بیماری پارکینسون درگذشت

نیویورک:

به گزارش نیویورک تایمز، نویسنده جوآن دیدیون، یکی از نمادهای ادبی ایالات متحده که با مقالات خود در مورد زندگی لس آنجلس در دهه 1960 در آغاز “ژورنالیسم جدید” اعتبار داشت، روز پنجشنبه درگذشت. او 87 سال داشت.

این روزنامه می‌گوید دیدیون که به خاطر بینش‌های نافذ و زرق و برق کم‌رنگ‌اش معروف بود، در خانه‌اش در منهتن بر اثر بیماری پارکینسون درگذشت.

کارهای اولیه دیدیون شامل مجموعه مقالات مهم او در سال 1968 “خمیدن به سوی بیت لحم” – که منتقدان را خوشحال کرد و او را به یک ستاره با حسن نیت تبدیل کرد – و همچنین “آلبوم سفید”، مجموعه مقالات دیگری با تمرکز بر لس آنجلس، و “Play It as It” بود. لایز، رمانی درباره زندگی هالیوود.

دیدیون چندین دهه پس از اوج شکوفایی خود به عنوان یک جامعه‌شناس، فیلمنامه‌نویس، مقاله‌نویس و رمان‌نویس هالیوود، به دلیل نوشتن صادقانه‌اش در مورد سوگ پس از یک تراژدی دوگانه دلخراش، دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

دیدیون 69 ساله بود که همسر و شریک فیلمنامه نویسش جان گرگوری دان دچار حمله قلبی مرگبار شد و کمتر از دو سال بعد، دختر این زوج کوئینتانا رو در سن 39 سالگی بر اثر پانکراتیت حاد کشته شد.

او فقدان ویرانگر خود را در کتاب خاطرات خود در سال 2011 “شب های آبی” بررسی کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)