تایوان یک «سرگردان» به سوی خانه است – FM چین – اخبار جهانی RT

وزیر امور خارجه چین با متهم کردن آمریکا به استفاده از این کشور جزیره‌ای برای «کنترل» پکن گفت که تایوان خودگردانی نیست که بتوان از آن برای بازی شطرنج سیاسی استفاده کرد، بلکه یک «سرگردان» است که در نهایت با سرزمین اصلی متحد خواهد شد.

تنش ها بر سر موضوع تایوان با ادامه تقویت روابط با این جزیره توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در راستای سیاست دیرینه ایالات متحده در حال افزایش است. “ابهام استراتژیک” که از سال 2009 تاکنون بیش از 32 میلیارد دلار تسلیحات به تایوان ارسال شده است. کشتی های جنگی ایالات متحده به طور معمول از تنگه تایوان عبور می کنند و پکن را خشمگین می کنند، زیرا آنها را تهدیدی برای ثبات منطقه می داند.

در اوایل این ماه، پنتاگون با بیان اینکه پکن است، تنش را حتی بیشتر کرد “احتمال دارد” تدارک تهاجم برای تصرف جزیره به زور، اما هیچ مدرکی دال بر چنین طرح هایی ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید: کشور دیگری روابط خود را با تایوان قطع کرد

وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس سیاست خارجی در پکن، واشنگتن را به تلاش برای تضعیف وضعیت موجود در تنگه تایوان با برخورد با کشور جزیره‌ای که چین آن را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند، متهم کرد. مهره شطرنج کوچک

وانگ استدلال کرد که “محل مشکل” در این واقعیت نهفته است که تایپه “برای استقلال به ایالات متحده متکی است” و اضافه می کند که دیر یا زود جزیره خواهد شد “یکپارچه” با بقیه چین

تایوان سرگردانی است که در نهایت به خانه می رود، نه پیاده ای که دیگران باید از آن استفاده کنند

وانگ با تکرار لفاظی های شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، گفت که اتحاد مجدد تایوان با چین مسئله زمان است. چین باید دوباره متحد شود و خواهد شد. او تاکید کرد. وی با اشاره به تصمیم اخیر دولت نیکاراگوئه مبنی بر قطع روابط با تایپه خاطرنشان کرد که حمایت فزاینده ای از اصل “چین واحد” در سراسر جهان وجود دارد.

ده روز پیش، ما روابط دیپلماتیک خود را با نیکاراگوئه از سر گرفتیم. تعداد کل کشورهای با [whom China has] روابط دیپلماتیک به 181 افزایش یافته است

“تایوان سرگردانی است که در نهایت به خانه باز می گردد، نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و خواهد شد.”