بیل گیتس پیش بینی می کند که هوش مصنوعی ظرف 18 ماه خواندن و نوشتن را به کودکان آموزش می دهد.

بیل گیتس پیش بینی می کند که هوش مصنوعی ظرف 18 ماه خواندن و نوشتن را به کودکان آموزش می دهد.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت که به بشردوستی تبدیل شده است

پیشرفت سریع هوش مصنوعی و نقش آن در شکل دادن به زندگی ما بحث های بسیاری را برانگیخته است. اخیراً، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، افکار خود را در مورد آینده هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت و پیش بینی کرد که در چند سال آینده، هوش مصنوعی “به همان اندازه که هر انسانی می تواند معلم خوبی باشد.” سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که ممکن است هوش مصنوعی حتی بتواند در ۱۸ ماه آینده به کودکان یاد دهد که چگونه بخوانند و بنویسند.

او در جریان سخنرانی اصلی خود در یک کنفرانس یادگیری دیجیتال در سن دیگو هفته گذشته به جمعی از جمعیت گفت: «در ابتدا، ما از اینکه چگونه به خواندن، دستیار تحقیق خواندن و ارائه بازخورد در مورد نوشتن به شما کمک می کند، بسیار متحیر خواهیم شد. رونوشت آن در وب سایت او Gates Notes به اشتراک گذاشته شده است.

“اگر فقط 18 ماه آینده را در نظر بگیرید، هوش مصنوعی به عنوان دستیار معلم وارد می شود و بازخورد خود را در مورد نوشتن ارائه می کند. و سپس آنچه را که ما می توانیم در ریاضی انجام دهیم تقویت می کنند. گلوگاه ما در ریاضیات واقعاً بیشتر از این است که چگونه است. ما با سیستم کلی و پذیرش معلم سازگار هستیم.”

ChatGPT OpenAI و Bard گوگل به سرعت در ماه‌های اخیر توسعه یافته‌اند و اکنون می‌توانند با هوش سطح انسانی در برخی از تست‌های استاندارد رقابت کنند. این میلیاردر گفت که چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی ممکن است شارژ شوند، اما استدلال کرد که در مقایسه با آموزش های سنتی انسانی، همچنان در دسترس تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود.

“امروزه ابزارهای بسیار خوبی داریم که اگر به طور کامل مورد استفاده قرار گیرند، در واقع پیشرفت بیشتری در نمرات ریاضی نسبت به ما در 20 سال گذشته خواهند داشت. بنابراین خوش بینی من به Edtech، به طور کلی، فقط به دلیل هوش مصنوعی نیست. این مجموعه ای از چیزها است، حتی قبل از این پیشرفت اخیر، که من فکر می کنم در مورد آنها هوشمندتر می شویم و وارد میدان می شویم.”

ممکن است مدتی طول بکشد، اما او مطمئن است که “تکنولوژی احتمالا ظرف چند سال بهبود خواهد یافت.”

ماه گذشته، آقای گیتس پست وبلاگ دیگری را به اشتراک گذاشت که «توسعه هوش مصنوعی را مهمترین پیشرفت تکنولوژیکی در دهه‌های اخیر» خواند. او مدل زبان بزرگ GPT OpenAI را «انقلابی» خواند و پیش‌بینی کرد که «هر محدودیتی که باشد. [AI] امروز قبل از اینکه بدانیم از بین خواهد رفت.”

در یادداشت خود، او همچنین بر سه بخش که هوش مصنوعی می‌تواند متحول کند تمرکز کرده است: نیروی کار، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش.

او پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی می‌تواند آموزش را با ارائه محتوای متناسب با سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان و همچنین یادگیری آنچه که دانش‌آموزان را برمی‌انگیزد و باعث از دست دادن علاقه آنها به موضوعات می‌شود، متحول کند.