اتحادیه اروپا غلات اوکراینی برای آفریقا را در سراسر خود ریخته است و به شدت به نظارت والدین نیاز دارد – RT World News

قرارداد غلات که برای حل بحران های غذایی در کشورهای فقیر در نظر گرفته شده است، فقط به بازارهای اروپایی کمک می کند.

تمام صحبت ها در مورد اینکه چقدر مهم بود که غلات اوکراین و روسیه به خارج از کشور فرستاده شوند تا گرسنگان آفریقا و آسیا را سیر کنند؟ خوب، معلوم می شود که اتحادیه اروپا از برنامه غذای خیریه برای پر کردن یخچال خودش استفاده کرده است – و این همه به ضرر کشاورزان خودش است.

در حالی که غلات اوکراینی در حال سرازیر شدن به اتحادیه اروپا هستند، غلات و کودهای روسیه به مقصد آفریقا به دلیل تحریم های غرب که بر حمل و نقل، بیمه و پرداخت ها از طریق سیستم سوئیفت که بانک کشاورزی روسیه از آن حذف شده است، مسدود شده است. و اگرچه تنها نیمی از قرارداد غلات به طور فعال اجرا می شود – هر چند ضعیف و مضر – به نظر می رسد سازمان ملل تمایلی به مداخله برای اصلاح ابتکار خود ندارد.

پس از تمام مرواریدهای غربی، روسیه سال گذشته با یک معامله با غرب موافقت کرد تا صادرات غلات روسیه و اوکراین را از منطقه از طریق دریای سیاه تضمین کند. اما به نظر می رسد که تمام دست دادن ها فقط بهانه ای برای ورود بیشتر غلات اوکراینی به اتحادیه اروپا بوده است، با توجه به داده های سازمان ملل متحد برای ابتکار غلات دریای سیاه، کشورهای آفریقایی هر کدام تنها 1 تا 2 درصد دریافت می کنند.

تا همین اواخر، هر کسی که حتی پیشنهاد می‌کرد غلات اوکراینی عمدتاً به سمت اتحادیه اروپا می‌رود، متهم به دست‌فروشی اطلاعات نادرست بود. در جولای سال 2022، کشاورزان لهستانی نگران بودند که چون 80 درصد غلاتی که از اوکراین خارج می‌شد از کشورشان عبور می‌کرد، خطر نشت آن به بازار لهستان وجود داشت. اما در آن زمان، وزیر کشاورزی لهستان گفت که هرگونه پیشنهادی مبنی بر پایان غلات اوکراینی به بازار لهستان، نتیجه این است.هرج و مرج اطلاعاتی و انتشار اطلاعات نادرست. آسیبی که به کشاورزان لهستانی وارد شد به قدری خبر واقعی بود که همین وزیر کشاورزی اکنون به دلیل عصبانیت مزارع استعفا داده است و اتحادیه اروپا اکنون میلیاردها یورو پول نقد واقعی را برای مشکلی که آنها ایجاد کرده اند پرتاب می کند. برای خودشان.


معامله غلات در معرض تهدید: روسیه معتقد است که توسط غرب فریب خورده است، اکنون چه اتفاقی می افتد؟

این کار را به اتحادیه اروپا بسپارید تا بتواند غذا را در معرض یک فاجعه قرار دهد. خوب، برای همه به جز شاید اسپانیا، دریافت کننده 16 درصد از کل محموله های غلات تحت این قرارداد، که طبق گزارش ها از آن برای افزایش تولید و صادرات گوشت خوک با تغذیه غذای مقصد برای انسان به خوک های اسپانیایی استفاده می کند.

دیگر کشاورزان اتحادیه اروپا اکنون به کمک های مالی نیاز دارند. “این حمایت از کشاورزان متاثر از افزایش واردات از اوکراین است، نه از عواقب جنگ. یانوس وویچیچوسکی، کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا گفت. ما یک «ذخیره» برای بحران داریم و فقط 56 میلیون یورو برای شرایط خاص استفاده کردیم. چه معامله ای! فقط چند ده میلیارد یورو برای رفع یک مشکل کاملاً خودساخته. باز هم یک نمایش طنین‌انگیز دیگر از شایستگی توسط بوروکرات‌های کلان مغز بروکسل.

چندین ماه است که نشانه های آشکاری وجود دارد که نشان می دهد این طرح به سمت فاجعه منحرف می شود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ژانویه اشاره کرد که 44 درصد غلات اوکراین به اتحادیه اروپا می رسد. و با توجه به کاهش ارزش غلات خود در نتیجه بازارهای سیل زده، کشاورزان اروپایی از این که شهدای ناخواسته برای اوکراین ساخته شده اند، خوشحال نیستند. آنها از بازارهای خودشان بیرون رانده شده اند تا پول نقد ناشی از فروش غلات به کیف را حفظ کنند. “در واقع، قیمت ها در بازارهای محلی/منطقه ای کاهش یافته و تأثیر قابل توجهی بر درآمد کشاورزان داشته است. کمیسیون به اندازه کافی سریع واکنش نشان نمی دهد. اعضای ما قبلاً نگرانی‌های مربوط به اختلالات بازار را در سال گذشته اعلام کرده بودند. پائولو گوویا، مشاور ارشد سیاست گذاری تعاونی کشاورزان اروپایی، کوپا کوگکا، گفت.

ظاهراً کشاورزان از مدت زمانی که بروکسل برای جمع آوری انبوه پول نقد مورد نیاز برای جلوگیری از فاجعه سیاست خود صرف کرد، قدردانی نمی کنند، زیرا بروکسل به عقب گرد آمد و بر سر شهروندان و اقتصاد اتحادیه اروپا سقوط کرد. . لهستان، رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلواکی همگی زنگ خطر را در مورد تاثیر مازاد غلات به صدا درآورده اند. ما از طریق داده‌های آماری و ارقام ثابت کرده‌ایم که کشاورزان مجارستانی واقعاً متحمل خسارات هنگفتی می‌شوند زیرا غلات از مسیر همبستگی عبور می‌کنند و در مجارستان به جای رسیدن به مقصد مورد نظر خود باقی می‌مانند.» ایستوان ناگی وزیر کشاورزی مجارستان گفت.


روسیه کود رایگان به آفریقا می دهد - وزارت خارجه

ناگی می گوید که کشاورزان مجارستانی تا 37 درصد از درآمد خود را به دلیل غلات اوکراین از دست داده اند و این باعث کاهش قیمت عرضه محلی شده است. اما اتحادیه اروپا در ابتدا درخواست‌های مجارستان و اسلواکی برای کمک را رد کرد و اخیراً دور دیگری از غرامت را که شامل آنها می‌شود، بررسی کرده است. ناگی انتخاب اولیه برای حذف آنها را سیاسی توصیف کرد، حتی اگر اسلواکی از آن زمان نگرانی های بهداشتی مرتبط با یافته های آفت کش های غیرمجاز در گندم اوکراین را برانگیخت. و اکنون بروکسل با 100 میلیون یورو دیگر به نگرانی های آنها پرداخته است، که در مقایسه با میلیاردها دلاری که به طور منظم به اطراف می پردازد، پول نقد بالشتک برای اتحادیه اروپا است.

تمام این سیل اتحادیه اروپا با غلات اوکراینی می‌توانست اجتناب شود، اگر صرفاً اطمینان حاصل می‌شد که از غلات برای هدف اعلام شده‌اش استفاده می‌شود. رئیس جمهور روسیه، ولیدمیر پوتین، همواره هشدار داده است که غذا به اشتباه هدایت شده است. از اول آگوست 2022 تا 20 مارس 2023، 827 کشتی از اوکراین خارج شدند که از این تعداد تنها 3 میلیون تن غله به آفریقا و 1.3 میلیون به فقیرترین کشورهای آفریقا ارسال شد. همان‌طور که گفتم، با وجود اینکه کل این معامله به بهانه تأمین منافع کشورهای آفریقایی ارائه شده، تقریباً 45 درصد به کشورهای اروپایی با تغذیه خوب رسیده است. پوتین در کنفرانس پارلمانی روسیه و آفریقا در مسکو در اوایل سال جاری تاکید کرد.

لهستان، مجارستان و اسلواکی با در دست گرفتن امور در میان بی کفایتی مداوم فراملی، اخیراً تصمیم گرفتند واردات محصولات کشاورزی اوکراین را کاملاً ممنوع کنند. دیدن تشویق‌کننده شماره یک اروپایی اوکراین، لهستان، در این ترکیب شگفت‌انگیز بود. ظاهراً حمایت از اوکراین از جایی به پایان رسید که خطر سیاسی برای حزب حاکم قانون و عدالت لهستان آغاز شد. کشاورزان لهستانی که به تأثیر واردات اوکراین بر معیشت خود اعتراض کردند، در انتخابات عمومی لهستان که برای پاییز امسال تعیین شده است، در معرض خطر تبدیل شدن به یک مسئولیت سیاسی قرار گرفتند. نه این که همبستگی لهستان با کشاورزان اتحادیه اروپا خیلی طول بکشد. در نهایت موافقت کرد که ممنوعیت غلات اوکراین را لغو کند و همسایگان خود را با اهرم کمتری برای مذاکره با بروکسل باقی بگذارد. مطمئناً این فقط یک تصادف است که این اقدام در پی آن صورت می‌گیرد که بزرگترین حزب پارلمان اروپا لهستان را به همراهی با روسیه و شرکای ممنوعیت خود، مجارستان و اسلواکی متهم می‌کند.


کرملین هشدار معامله غلات صادر کرد

دولت‌های اروپایی نباید به ضرر همبستگی اوکراین در طول جنگ عمل کنند. قبل از تصمیم گیری یکجانبه برای مسدود کردن راه های صادراتی برای کالاهای اوکراینی، باید اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چرا این غلات یا سایر محصولات به خارج از اروپا ترانزیت نشده اند و مقدار دقیق غلات اوکراینی یا سایر محصولات موجود در انبارهای اروپایی چقدر است، داشته باشیم. ما همچنین باید بدانیم که درخواست کشاورزان معترض در کشورهای عضو چیست. هرگونه اقدام یکجانبه از سوی کشورهای عضو تنها اقدامی به نفع روسیه خواهد بود. ساندرا کالنیته، نماینده حزب مردم اروپا در اروپا گفت. وزارت کشاورزی اوکراین نیز بر این فشارها وارد شد. “ما درک می کنیم که کشاورزان لهستانی با وضعیت دشواری روبرو هستند، اما تاکید می کنیم که اکنون سخت ترین وضعیت برای کشاورزان اوکراین است.” وزارت گفت.

ظاهرا بروکسل منبع بی پایانی از پول نقد مالیات دهندگان دارد تا مشکلاتی را که برای خود ایجاد می کند، از بین ببرد و همه را از کشاورزان گرفته تا مشاغل را به خاطر تلاش های معکوس خود برای چسباندن آن به روسیه در بحبوحه بحران اوکراین نجات دهد. به طور فزاینده ای روشن می شود که آنچه اتحادیه اروپا به شدت به آن نیاز دارد نظارت بزرگسالان است، اما نامزدهای موجود به نظر کمی و دور از دسترس هستند.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.