بولسونارو در تیررس پلیس به دلیل انتشار “اطلاعات نادرست انتخابات” – RT World News

بر اساس گزارش پلیس رویترز، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل به داشتن نقش «مستقیم و مرتبط» در انتشار اطلاعات نادرست درباره سیستم انتخاباتی این کشور متهم شده است.

بر اساس این سند، بولسونارو در یک سری اقدامات برای ترویج اطلاعات نادرست به رای دهندگان برزیلی شرکت کرده است. دنیس ریبیرو، کمیسر پلیس فدرال، در سندی که رویترز مشاهده کرده است، نوشته است که پست‌های بولسونارو در رسانه‌های اجتماعی دارای یک “هدف روشناز گمراه کردن برزیلی ها و طرح سوال در مورد یکپارچگی فرآیندهای انتخاباتی این کشور.

این تحقیقات به ما امکان داد تا تشخیص دهیم که جناب رئیس جمهور، ژایر مسیاس بولسونارو، اقدام مستقیم و مرتبطی در ترویج اطلاعات نادرست، طبق الگویی که قبلاً توسط دولت های دیگر کشورها استفاده شده بود، داشته است. ریبیرو گفت.

ادامه مطلب


سناتورهای برزیلی از دادگاه عالی درخواست کردند تا رئیس جمهور بولسونارو را از رسانه های اجتماعی منع کند، پس از ادعای دروغین، واکسن های کووید با ایدز مرتبط است.

رئیس جمهور صراحتا در موارد متعدد ادعا کرده است که سیستم رای گیری الکترونیکی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2018 علیرغم پیروزی وی تقلب شده است. بولسونارو هرگز هیچ مدرکی دال بر تقلب ارائه نکرده است، اما می گوید که باید در دور اول انتخابات پیروز می شد.

بولسونارو همچنین به دنبال شک و تردید در مورد نتیجه انتخابات سال آینده است و پیشنهاد می کند که آن را نمی پذیرد مگر اینکه سیستم الکترونیکی اصلاح شود. کاپیتان سابق ارتش در حال حاضر در نظرسنجی ها از لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق، معروف به لولا، عقب است.

گزارش ریبیرو به الکساندر دی موراس، قاضی دیوان عالی ارسال شد که تحقیقات کشور را در زمینه اخبار جعلی رهبری می کند.

بولسونارو با تخلفات در رسانه های اجتماعی غریبه نیست. در ماه اکتبر، سناتورها از دادگاه عالی درخواست کردند که رئیس جمهور را از حضور در رسانه های اجتماعی منع کند، زیرا وی ادعا کرد واکسن های کووید-19 با ایدز مرتبط است.