مطالعه نشان می‌دهد که محافظت در برابر عفونت مجدد Omicron ممکن است تا 19% پایین باشد

مطالعه نشان می‌دهد که محافظت در برابر عفونت مجدد Omicron ممکن است تا 19% پایین باشد

این مطالعه همچنین می‌گوید Omicron هیچ نشانه‌ای از خفیف‌تر بودن از دلتا نشان نمی‌دهد. (نمایندگی)

لندن:

مطالعه امپریال کالج لندن نشان داد که خطر ابتلای مجدد به نوع کروناویروس Omicron بیش از پنج برابر بیشتر است و هیچ نشانه‌ای از خفیف‌تر بودن آن از دلتا نشان داده نشده است، زیرا موارد ابتلا در سراسر اروپا افزایش می‌یابد و جشن‌های پایان سال را تهدید می‌کند.

نتایج بر اساس داده‌های آژانس امنیت سلامت بریتانیا و سرویس بهداشت ملی در مورد افرادی بود که در آزمایش PCR در انگلستان بین 29 نوامبر و 11 دسامبر برای COVID-19 مثبت بودند.

این مطالعه گفت: «ما هیچ مدرکی (هم برای خطر حضور در بیمارستان و هم برای وضعیت علائم) دال بر داشتن شدت متفاوت Omicron از دلتا پیدا نکردیم، اگرچه اشاره کرد که داده‌های بستری شدن در بیمارستان بسیار محدود است.

این مطالعه که در تاریخ 16 دسامبر منتشر شد، اضافه کرد: “کنترل وضعیت واکسن، سن، جنس، قومیت، وضعیت بدون علامت، منطقه و تاریخ نمونه، Omicron با 5.4 برابر بیشتر خطر عفونت مجدد در مقایسه با Delta مرتبط بود.”

امپریال کالج در بیانیه ای افزود: “این نشان می دهد که محافظت در برابر عفونت مجدد توسط Omicron توسط عفونت های گذشته ممکن است به 19٪ برسد.”

یک مطالعه قبلی توسط SIREN بریتانیا که به بررسی خطر عفونت مجدد در کارکنان بهداشتی پرداخته بود، که قبل از ظهور Omicron انجام شد، نشان داد که اولین عفونت کروناویروس 85٪ از یک دوم برای شش ماه بعد محافظت می کند.

داده های تجزیه و تحلیل شده توسط امپریال کالج بر اساس 333000 مورد بود که شامل 122062 مورد دلتا و 1846 مورد بود که از طریق توالی یابی ژنوم به عنوان واریانت کروناویروس Omicron تایید شد.

یافته های جدید می تواند اعمال محدودیت های شدیدتر را در تعدادی از کشورهای اروپایی در تلاش برای جلوگیری از گسترش نوع جدید تسریع بخشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)