بوریش جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، به دلیل ویدئویی از شوخی کارکنان در مورد مهمانی قفل، مورد انتقاد قرار گرفت

نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل ویدئوی شوخی کارکنان در مورد جشن قرنطینه مورد انتقاد قرار گرفت

داونینگ استریت تاکید کرده است که قوانین کووید همیشه رعایت شده است

لندن:

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه پس از انتشار ویدئویی از شوخی دستیاران ارشد وی درباره برگزاری جشن کریسمس در خیابان داونینگ در سال گذشته که اجتماعات اجتماعی بر اساس قوانین کووید ممنوع شده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

دولت بارها به دلیل نقض قوانین قرنطینه به ریاکاری متهم شده است و در یک رسوایی بزرگ، مت هنکوک، وزیر بهداشت، در ماه ژوئن پس از افشای این موضوع که محدودیت‌های ویروس کرونا را در طول رابطه با یکی از دستیارانش شکسته بود، استعفا داد.

این ویدئو که توسط پخش کننده ITV News بدست آمده است، آلگرا استراتون، دبیر مطبوعاتی وقت جانسون، اد اولدفید مشاور و سایر کارکنان را نشان می دهد که در یک کنفرانس مطبوعاتی تمرینی در 22 دسامبر، بدون حضور رسانه ای، درباره “یک مهمانی خیالی” شوخی می کنند.

در فیلم فاش شده، استراتون در حال پاسخ دادن به سؤالات مربوط به جشن کریسمس در داونینگ استریت در روز جمعه گذشته – زمانی که تجمع ادعایی قانون شکنی برگزار شد، دیده می شود.

او در مورد مبادلات شوخی در مورد “پنیر و شراب” می خندد: “این مهمانی خیالی یک جلسه کاری بود و از نظر اجتماعی فاصله نداشت.”

در آن زمان، لندن تحت محدودیت های شدید کووید بود و اجتماعات اجتماعی دو یا چند نفر در داخل خانه ممنوع شد.

در پاسخ به این ویدئو، داونینگ استریت تاکید کرد: “هیچ جشن کریسمس برگزار نشد. قوانین کووید همیشه رعایت شده است.”

کیر استارمر، رهبر حزب مخالف کارگر، دولت را به دلیل اقدامات “شرم آور” آن در زمانی که بریتانیا در قرنطینه بود، مورد انتقاد قرار داد.

استارمر با پیوندی به ویدیو در توییتی نوشت: “مردم در سراسر کشور از قوانین پیروی کردند، حتی زمانی که این به معنای جدایی از عزیزان بود. آنها حق داشتند انتظار داشته باشند که دولت نیز همین کار را انجام دهد.”

“دروغ گفتن و خندیدن در مورد آن دروغ ها شرم آور است. ما نخست وزیری داریم که از نظر اجتماعی از حقیقت فاصله گرفته است.”

“ناراحت کننده و شرم آور”

رهبر حزب ملی اسکاتلند، یان بلکفورد، گفت که نمی توان به نخست وزیر اعتماد کرد و خواستار استعفای او شد.

بلکفورد به STV News گفت: «در اینجا ما شماره 10 را داریم، دولتی در لندن که قوانین کووید خود را زیر پا می گذارد و سپس در یک ویدیو با آن شوخی می کند.

واقعاً قابل قبول نیست و متأسفانه باید بگویم که بر اساس این رفتار… باید برود و الان هم باید برود.»

برخی از قانونگذاران حزب محافظه کار جانسون نیز خواهان پاسخ بودند.

راجر گیل، نماینده مردم شمال تانت، در توییتی با اشاره به اتفاقی در سال گذشته که دستیار ارشد جانسون، دومینیک کامینگز، صدها کیلومتر را طی یک قرنطینه رانندگی کرد، صدها کیلومتر را طی کرد و خشم مردم را برانگیخت، در توییتر نوشت: مهمانی شماره 10 همه ویژگی‌های یک لحظه دیگر «قلعه بارنارد» را دارد. ریاکاری توسط دولت درک شده است.

“شماره 10 به وضوح چند سوال جدی برای پاسخ دادن دارد. سریع.”

در طول کنفرانس مطبوعاتی ساختگی، اولدفیلد به گزارش‌هایی درباره یک مهمانی در خیابان داونینگ اشاره می‌کند و می‌پرسد: “آیا نخست وزیر از برگزاری یک جشن کریسمس چشم پوشی می‌کند؟” که استراتون به آن می‌گوید “جواب چیست؟”

اولدفیلد می‌گوید که نمی‌داند، همانطور که یکی از کارکنان داونینگ استریت با خنده می‌گوید که “یک مهمانی نبود… پنیر و شراب بود.”

Covid-19 Beeaved Families for Justice گفتند این رفتار افرادی است که فکر می کنند بالاتر از ما هستند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ کلمه ای برای توصیف چقدر ناراحت کننده و شرم آور است که بشنوم تیم بوریس جانسون در مورد زیر پا گذاشتن قوانینی که ساخته بودند می خندند، در حالی که دیگران از آنها پیروی می کردند و فقط می توانستند از طریق صفحه نمایش با عزیزانشان خداحافظی کنند. بیانیه.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)