اروپا درباره افزایش موارد جدی COVID-19 و مرگ و میر هشدار داد

Omicron Scare: اروپا درباره افزایش موارد جدی کووید و مرگ و میر هشدار داد

حداقل 274 میکرون مورد ابتلا به کووید در 19 کشور اروپایی شناسایی شده است.

یک آژانس بهداشتی کلیدی اروپا روز سه شنبه هشدار داد که مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ناشی از کووید-19 در اروپا در هفته های آینده همچنان افزایش خواهد یافت زیرا نرخ واکسیناسیون برای مقابله با این روند ناکافی است.

کشورهای اروپایی مجموعه‌ای از اقدامات مختلف را برای مبارزه با شیوع ویروس اتخاذ کرده‌اند، از جمله قرنطینه برای افراد واکسینه نشده و تعطیلی زودهنگام رستوران‌ها و بارها. اما آندریا آمون، مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، گفت که شمارش همچنان در حال افزایش است.

او در نشست وزرای بهداشت اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «در هفته‌های آینده، پارامترهای افزایشی موارد، مرگ و میر، بستری شدن در بیمارستان و پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه وجود خواهد داشت». “نوع omicron، که کل وضعیت را نگران کننده تر می کند.”

ECDC اعلام کرد که حداقل 274 مورد omcron را در 19 کشور اروپایی ثبت کرده است. این آژانس افزود که هنوز گزارش هایی مبنی بر بیماری شدید یا مرگ گزارش نشده است، اما هنوز برای نتیجه گیری از آن خیلی زود است.

استلا کیریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت که شش کشور اتحادیه اروپا هنوز نرخ کلی واکسیناسیون زیر 55 درصد را دارند.

اتریش روز سه‌شنبه تأیید کرد که تعطیلی سراسری این آخر هفته را برای افرادی که علیه کووید-۱۹ تلقیح شده‌اند یا از این ویروس بهبود یافته‌اند پایان می‌دهد، در حالی که به محدود کردن مشارکت در زندگی عمومی برای افرادی که از واکسینه شدن خودداری می‌کنند ادامه می‌دهد.

لهستان روز سه‌شنبه در طی یک دوره تعطیلات طولانی به مدرسه آنلاین رفت و واکسیناسیون را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و معلمان اجباری کرد.

نوع omicron عدم قطعیت گسترده‌تری را برای این قاره ایجاد کرده است، با هشدار موسسه بهداشت عمومی نروژ که می‌تواند طی چند هفته به سویه غالب در کشور تبدیل شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)