به گفته کورت، شاهزاده هری از خانواده سلطنتی برای معامله مخفیانه با گروه روزنامه انتقاد نمی کند

به گفته دادگاه، شاهزاده هری از خانواده سلطنتی به دلیل

کاخ باکینگهام اظهار نظری نکرده است. (فایل)

لندن:

وکیل او روز چهارشنبه در دادگاه عالی لندن گفت که شاهزاده هری از مادربزرگ خود، ملکه الیزابت فقید یا خانواده سلطنتی بریتانیا به دلیل “توافق محرمانه” با بازوی روزنامه بریتانیایی روپرت مرداک انتقاد نمی کند.

هری، پسر کوچک‌تر پادشاه چارلز، از روزنامه‌های گروه خبری مرداک (NGN) به دلیل اقدامات غیرقانونی متعددی که از اواسط دهه 1990 تا سال 2016 به نمایندگی از روزنامه‌های آن، سان و روزنامه اکنون منقرض شده، انجام شده است، شکایت می‌کند.

NGN که در دهه گذشته بیش از هزار پرونده هک تلفن را حل و فصل کرده است، این هفته در تلاش است تا به ادعای هری و پرونده مشابهی که توسط بازیگر بریتانیایی هیو گرانت مطرح شده است، رسیدگی کند، با این استدلال که آنها باید زودتر اقدام می کردند.

با این حال، هری می‌گوید که او پیش از این شکایت نکرد زیرا توافقی بین کاخ باکینگهام و شخصیت‌های ارشد NGN بسته شد تا از شرمندگی جلوگیری شود.

در اظهارات شاهدی که روز سه شنبه علنی شد، هری گفت تلاش های او برای پیشبرد پرونده، با حمایت ملکه، توسط NGN و دستیاران سلطنتی با سنگ تمام گذاشته شد.

وکیل او دیوید شربورن روز چهارشنبه به دادگاه گفت که هری قبلاً به دلیل توافق با NGN که وجود آن را رد می کند، شکایت خود را مطرح نکرده است.

شربورن گفت که در سال 2012 به هری در مورد هک تلفن «بیشتر گفته شد»، زمانی که هری در اظهارات شاهد خود گفت که به او گفته شده بود پیام‌های صوتی او شنود شده است، «اما اساساً خانواده‌اش و وکیل‌شان با آن برخورد کردند».

شربورن گفت: «این هیچ انتقادی از ملکه یا خانواده او نیست. اینطور شد و او آن را می پذیرد. همانطور که خودش توضیح می دهد مجبور بود.»

شربورن اضافه کرد که هری در مورد هک تلفن «محافظه» بود و او معتقد نبود NGN «آنقدر احمق بود که پیام‌هایش را دنبال کند».

هری در اظهارات شاهد خود گفت که کارکنان سلطنتی با ربکا بروکس – که اکنون مدیر اجرایی بازوی بریتانیایی مرداک نیوز UK – و رابرت تامسون، مدیر اجرایی News Corp در مورد شکایت او در ارتباط بودند.

شربورن گفت که اگر پرونده به محاکمه برود، “نیاز به ارائه شواهد” از سوی بروکس و تامسون در مورد توافق محرمانه است.

هری گفته است که NGN ادعای هک تلفن برادرش ویلیام را “برای مبلغ هنگفتی در سال 2020… بدون اینکه به هیچ یک از مردم گفته شود، و ظاهراً با توافقی مطلوب در ازای این که او به اصطلاح “بی سر و صدا” انجام دهد، تسویه کرد. .

کاخ باکینگهام اظهار نظری نکرده است و دفتر ویلیام گفته است که نمی تواند در مورد روند قانونی در حال انجام اظهار نظر کند. NGN وجود یک “توافق مخفی” را مورد مناقشه قرار داده است، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا با ویلیام به توافق رسیده است یا خیر، خودداری کرده است.

این پرونده یکی از چهار موردی است که هری در حال حاضر علیه ناشران بریتانیایی دنبال می‌شود، پس از ادعاهایی که در مستند نتفلیکس و خاطراتش «Spare» منتشر شده و تبلویدها را به فعالیت‌های غیرقانونی گسترده و خانواده‌اش به تبانی با آنها متهم کرده است.

انتظار می رود جلسه مقدماتی روز پنجشنبه به پایان برسد و در صورت اجازه قاضی، دادگاه در ژانویه برگزار شود.

شربورن گفت که هری که اکنون با خانواده خود در کالیفرنیا زندگی می کند، در دادگاه حضور نداشت، اما مراحل را از طریق لینک ویدیویی تماشا کرد.

شربورن گفت، گرانت همچنین به دلیل «تعهدات غیرقابل اجتناب فیلمبرداری» از راه دور مراحل را تماشا می کرد، اما قصد داشت شخصاً در روز پنجشنبه شرکت کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)