به دلیل ارتباط واکسن‌های کووید با ایدز، تحقیقاتی به ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل دستور داده شد.

کاوشگری به بولسونارو رئیس جمهور برزیل به دلیل ارتباط واکسن کووید با ایدز دستور داده شد

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، از مصرف واکسن کووید خودداری کرده است. (فایل)

برازیلیا:

یک قاضی دادگاه عالی برزیل روز جمعه دستور داد که تحقیقاتی در مورد رئیس جمهور ژایر بولسونارو به دلیل اینکه در ماه اکتبر در یک پخش زنده در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی گفته بود که واکسن های کووید-19 ممکن است احتمال ابتلا به ایدز را افزایش دهد، باز شود.

بولسونارو که از مصرف این واکسن امتناع کرده است، پس از اظهارنظرهایش به طور موقت از فیس بوک و یوتیوب محروم شد.

تصمیم قاضی الکساندر دو موراس در پاسخ به درخواست کمیته تحقیق سنا، که به زبان پرتغالی به عنوان CPI شناخته می‌شود، اتخاذ شد که در ماه اکتبر متوجه شد که بولسونارو 9 جنایت مربوط به مدیریت گسترده‌اش در مورد همه‌گیری ویروس کرونا، از جمله جنایات علیه بشریت، مرتکب شده است. .

بر اساس برنامه مشترک سازمان ملل متحد در مورد اچ آی وی و ایدز، واکسن های COVID-19 تایید شده توسط تنظیم کننده های بهداشتی برای اکثر افراد، از جمله افرادی که با HIV زندگی می کنند، ایمن هستند، ویروسی که باعث سندرم نقص ایمنی اکتسابی معروف به ایدز می شود.

CPI قبلاً گزارش تقریباً 1300 صفحه‌ای خود را در ماه اکتبر به دفتر دادستان کل برزیل (PGR) تحویل داده بود، اگرچه با توجه به اینکه دادستان ارشد فعلی کشور توسط بولسونارو منصوب شده است، تعداد کمی انتظار اقدام قابل توجهی دارند.

در عمل، تصمیم مورائس به این معناست که او از نزدیک بر تحقیقات PGR نظارت خواهد کرد، زیرا دادگاه عالی تحقیقات خود را انجام نمی دهد.

مورائس گفت: «برای اینکه نظارت قضایی به شیوه ای مؤثر و جامع انجام شود، ارائه اسنادی که وضعیت تحقیقات مورد نظر را نشان می دهد، ضروری است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)