بریتانیا می‌گوید، نوع جدید کووید-19، مهم‌ترین نوع هنوز پیدا شده است

بریتانیا می‌گوید، نوع جدید کووید-19، مهم‌ترین نوع هنوز پیدا شده است

بریتانیا گفت که باید بررسی کند که آیا نوع جدید کووید واکسن ها را بی اثر می کند یا خیر. (فایل)

لندن:

بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که یک نوع جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی منتشر شده است، توسط دانشمندان مهم‌ترین نوع کشف شده در آفریقای جنوبی است و بنابراین باید مشخص شود که آیا واکسن‌ها را ناکارآمد می‌کند یا خیر.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل با دفاع از ممنوعیت پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی گفت که درس کووید این بود که اقدام اولیه ضروری است.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت که این نوع – به نام B.1.1.529 – دارای یک پروتئین سنبله است که به طور چشمگیری با پروتئین ویروس کرونای اصلی که واکسن های کووید-19 بر اساس آن ساخته شده اند متفاوت است.

شاپس به اسکای نیوز گفت: “همانطور که دانشمندان توضیح داده اند، (این) مهم ترین گونه ای است که آنها تا به امروز در تحقیقات خود با آن مواجه شده اند.”

مقامات به دولت توصیه کرده‌اند که در صورت برطرف شدن نگرانی‌ها در مورد تأثیر این نوع، باید سریع و پیشگیرانه عمل کند، حتی اگر تولید تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد ویژگی‌های آن هفته‌ها طول بکشد.

این نوع در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز یافت شده است، اما آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت که هیچ موردی از این نوع در بریتانیا شناسایی نشده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)