آتشفشان بهشت ​​جزایر قناری را به جهنمی سوزان تبدیل می کند (ویدئو) – اخبار جهانی RT

Cumbre Vieja جریان‌های گدازه‌ای تازه را به بیرون پرتاب کرده است و همه چیز را در مسیر خود می بلعد و آخرالزمان آتشفشان در سومین ماه خود ادامه دارد.

فیلمی که در روز پنجشنبه گرفته شده است، جریان سنگ های مذاب را نشان می دهد که به آرامی درختان را در بر می گیرد. در هفته های اخیر، این آتشفشان روزانه باعث لرزش های زیادی شده است.

به گفته سیستم نظارت ماهواره ای اتحادیه اروپا کوپرنیک، از زمان شروع فوران در 19 سپتامبر، گدازه حدود 1073 هکتار در جزیره لا پالما را پوشانده است و بیش از 2650 ساختمان را در مسیر خود ویران کرده است. بیش از 7000 نفر از ساکنان این منطقه تخلیه شده اند.


عکس فوران آتشفشانی لا پالما را از فضا نشان می‌دهد، به مردم محلی گفته شد که در قرنطینه قرار بگیرند زیرا جریان گدازه‌ای کارخانه سیمان را از بین می‌برد.

جدای از خطر آشکاری که گدازه برای هر موجود زنده ای در مجاورت خود ایجاد می کند، هنگامی که سنگ مذاب با آب دریا برخورد می کند، می تواند گازهای سمی نیز منتشر کند. مقامات روز دوشنبه به ساکنان سه شهر ساحلی دستور دادند تا در خانه بمانند زیرا توده های غلیظی از بخار از دریا بیرون می زند. اما زمانی که دود آتشفشانی به سطح ایمن تری رسید، قرنطینه روز چهارشنبه برداشته شد. با این حال، هنوز هم به مردم ساکن در این منطقه توصیه شده است که از ماسک FFP2 استفاده کنند.

خاکستر و دودی که Cumbre Vieja به هوا می فرستد باعث می شود پروازها به لا پالما و خارج از آن ناامن شوند و فرودگاه محلی از شنبه تا صبح پنجشنبه بسته است.

این فوران همچنین باعث شده است که جزیره لا پالما با سرد شدن و جامد شدن گدازه‌ای که به دریا می‌ریزد، 46 هکتار افزایش پیدا کند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید