بریتانیا فناوری بزرگ را با اختیارات قانونی جدید در پیش می گیرد

بریتانیا فناوری بزرگ را با اختیارات قانونی جدید در پیش می گیرد

بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد قانون جدیدی را برای مهار قدرتی که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، فیس بوک و آمازون می توانند برای سرکوب رقابت در بازارهای دیجیتال اعمال کنند، معرفی خواهد کرد.

به گفته دولت، این قانون همچنین با آسان‌تر کردن انصراف از اشتراک‌های آنلاین و آسان‌تر کردن مقابله با بررسی‌های جعلی، حمایت از مصرف‌کنندگان را تقویت می‌کند.

ناظر ضد انحصار بریتانیا، سازمان رقابت و بازار (CMA)، دو سال پیش واحد اختصاصی بازارهای دیجیتال را راه‌اندازی کرد که دارای تخصص لازم برای تنظیم بازارهای جدید مانند رسانه‌های اجتماعی بود.

اما فاقد “دندان” قانونی برای حمایت از وظایف خود است.

این لایحه، پس از تصویب در پارلمان، با اعطای اختیارات جدید به DMU بر شرکت های فناوری که گردش مالی جهانی بیش از 25 میلیارد پوند (31.2 میلیارد دلار) یا گردش مالی بالای 1 میلیارد پوند انگلیس دارند، آن را اصلاح می کند.

با وجود مخالفت شدید گوگل، اپل و دیگران، اتحادیه اروپا سال گذشته قانون خود را برای مقابله با سلطه فناوری های بزرگ وضع کرد.

طبق قانون برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا، CMA می‌تواند قوانینی را برای شرکت‌های فناوری که آستانه آن را برآورده می‌کنند تنظیم کند تا جلوی ضرر ناعادلانه آن‌ها برای کسب‌وکارهای کوچکتر و مصرف‌کنندگان را بگیرد.

به عنوان مثال، دولت گفت که می توان به آنها گفت که انتخاب و شفافیت بیشتری برای مشتریان فراهم کنند.

در صورت تخطی از قوانین، ممکن است تا 10 درصد از گردش مالی جهانی جریمه شوند.

سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA گفت این لایحه پتانسیل این را دارد که “لحظه ای نقطه عطف” در حمایت از مصرف کنندگان و حصول اطمینان از اینکه بازارهای دیجیتال برای اقتصاد بریتانیا کار می کنند، باشد.

او گفت: “بازارهای دیجیتال مزایای زیادی را ارائه می دهند، اما تنها در صورتی که رقابت به کسب و کارها در هر شکل و اندازه فرصت موفقیت را بدهد.” این لایحه یک چارچوب قانونی مناسب برای عصر دیجیتال است.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)