خطر تشدید تنش هسته ای با رشد ایالات متحده، روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین هشدار داد

خطر تشدید تنش هسته ای با رشد ایالات متحده، روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین هشدار داد

یک دیپلمات ارشد روسی گفت که درگیری هسته ای بین روسیه و آمریکا در حال افزایش است.

مسکو:

خبرگزاری تاس روز سه‌شنبه به نقل از یک دیپلمات ارشد روسی گفت: خطر رویارویی مستقیم نظامی بین دو قدرت هسته‌ای، روسیه و ایالات متحده، به طور پیوسته در حال افزایش است.

ولادیمیر یرماکوف، رئیس منع اشاعه هسته ای وزارت خارجه، به خبرگزاری دولتی روسیه گفت که واشنگتن از طریق رفتار خود با مسکو خطرات را تشدید می کند.

از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین در 14 ماه پیش، مسکو اتهامات منظمی را علیه ایالات متحده و آنچه “غرب جمعی” می نامد به دلیل افزایش خطرات جنگ هسته ای صادر کرده است، لفاظی هایی که قصد دارد متحدان کیف را بازدارد.

یرماکوف گفت: «اگر ایالات متحده به روند کنونی رویارویی خود با روسیه ادامه دهد، در حالی که خطرات دائماً در آستانه درگیری مستقیم مسلحانه است، ممکن است سرنوشت استارت (معاهده تسلیحات هسته‌ای) یک نتیجه قطعی باشد». .

ایالات متحده در ماه مارس به روسیه گفت که به دنبال امتناع مسکو از انجام این کار، مبادله برخی از داده‌های مربوط به نیروهای هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد و آن را پاسخی به تعلیق مشارکت روسیه در معاهده استارت جدید خواند.

یرماکوف جزئیاتی از رویکرد تقابلی ادعایی ایالات متحده در گزیده‌هایی از مصاحبه تاس که تاکنون منتشر شده است، ارائه نکرده است.

یرماکوف گفت: «حادترین تهدید امروز… با خطر تشدید تنش هسته ای در نتیجه رویارویی نظامی مستقیم بین قدرت های هسته ای مرتبط است.

و این خطرات، با کمال تأسف، به طور پیوسته در حال افزایش است.»

وی افزود: مسکو و پکن مشارکت بالقوه غرب در توسعه جهانی سیستم ضد موشکی آمریکا را که “به وضوح ثبات استراتژیک را تضعیف می کند” ارزیابی خواهند کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)