بریتانیا “آرام” واشنگتن از خط قرمز کیف عبور خواهد کرد – رسانه – اخبار RT World

پولیتیکو همچنین گزارش داد که تحویل موشک های دوربرد پیشنهادی لندن به این معنا نیست که ایالات متحده پس از آن سلاح های خود را از این نوع ارائه خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هستند “تنفس آرام آرام” به دلیل تصمیم احتمالی بریتانیا برای ارسال موشک های دوربرد به اوکراین، اقدامی که واشنگتن خود تمایلی به انجام آن ندارد.

این واکنش توسط پولیتیکو در خبرنامه ای در روز سه شنبه بر اساس منابع ناشناس در دولت آمریکا شرح داده شد. این طرح بریتانیا توسط واشنگتن پست، که به نقل از منابع ناشناس خود اشاره کرد، پوشش داده شد.

به روزنامه NatSec Daily از Politico گفته شد که موضع واشنگتن بدون تغییر باقی مانده است و پنتاگون قصد ندارد سامانه موشکی تاکتیکی ارتش یا ATACMS را به اوکراین بفرستد، حتی اگر بریتانیا ابتدا از این خط عبور کند – نتیجه ای که لندن به آن امیدوار بود. .

بر اساس گزارش اولیه، وزارت دفاع بریتانیا درخواست کرده است “اظهار علاقه” در ارائه قابلیت های حمله به اوکراین با برد تا 300 کیلومتر (200 مایل). این عبارت در آگهی تدارکاتی که هفته گذشته توسط صندوق بین‌المللی اوکراین به رهبری بریتانیا ارسال شد، گنجانده شد که به عنوان وسیله‌ای برای ارسال کمک‌های نظامی به کیف عمل می‌کند.

این روزنامه می گوید تسلیحات مورد بحث احتمالا موشک های کروز طوفان سایه خواهند بود. بر خلاف ATACMS های بالستیک زمینی، آنها باید از یک سکوی هوایی شلیک شوند، اما برد قابل مقایسه ای دارند.


ایالات متحده حملات

کی‌یف مدت‌هاست که از کمک‌کنندگان غربی می‌خواهد که به آن توانایی حمله به اهدافی از دورتر را بدهند و قول داده است به سرزمین‌هایی که ایالات متحده و متحدانش آن را روسیه می‌شناسند حمله نکند.

موشک طوفان سایه بریتانیا-فرانسه در دهه 1990 توسعه یافت و در تعدادی از عملیات نظامی بریتانیا، از جمله حمله تلافی جویانه در سوریه که ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به طور مشترک در سال 2018 پس از متهم کردن دمشق به استقرار تسلیحات شیمیایی در دوما انجام دادند، استفاده شد.

به گفته روزنامه پست، احتمال ارسال موشک‌ها توسط بریتانیا به اوکراین در گزارشی به ظاهر محرمانه پنتاگون که از طریق سرور اختلاف به صورت آنلاین به بیرون درز کرده بود، نشان داده شده است. این روزنامه افزود: هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

لندن رکورد ارسال انواع جدید سلاح به اوکراین را دارد. در ماه ژانویه، تصمیم خود را برای تحویل 14 تانک اصلی چلنجر اعلام کرد که باعث شد آلمان و ایالات متحده تعهدات مشابهی را در مورد زره پوشان خود انجام دهند.

این موقعیتی است که بریتانیا می تواند به طور منحصر به فرد انجام دهد [since] به هر حال روسیه ما را خیلی دوست ندارد. یک مقام انگلیسی به روزنامه پست گفت و در مورد تمایل لندن برای تشدید تنش توضیح داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: