برنامه صندوق بین المللی پول برای احیای برنامه مالی 6 میلیارد دلاری پاکستان

برنامه صندوق بین المللی پول برای احیای برنامه مالی 6 میلیارد دلاری پاکستان

صندوق بین المللی پول گفت که این توافق منوط به تایید هیئت اجرایی است

واشنگتن:

صندوق بین المللی پول (IMF) سازمان ملل متحد (سازمان ملل) روز دوشنبه اعلام کرد که با پاکستان بر سر شرایطی به توافق رسیده است تا به احیای یک برنامه مالی 6 میلیارد دلاری برای این کشور کمک کند.

این موسسه مالی بین‌المللی امروز گفت که به توافقی در سطح کارکنان با مقامات پاکستانی در زمینه سیاست‌ها و اصلاحات مورد نیاز برای تکمیل ششمین بازنگری در چارچوب تسهیلات تمدید شده 6 میلیارد دلاری (EFF) که از آوریل “در تعطیلی” بوده است، دست یافته است. .

در بیانیه صندوق بین المللی پول آمده است: «این موافقتنامه منوط به تأیید هیئت اجرایی پس از اجرای اقدامات قبلی، به ویژه اصلاحات مالی و نهادی است».

“تکمیل این بازنگری 750 میلیون SDR (حدود 1059 میلیون دلار آمریکا) (حقوق برداشت ویژه) را در دسترس قرار می دهد، که کل پرداختی های زیر EFF را به حدود 3027 میلیون دلار می رساند و به بازگشایی بودجه قابل توجه از شرکای دوجانبه و چندجانبه کمک می کند. 1015.5 میلیون SDR اضافی. صندوق بین‌المللی پول افزود (حدود 1386 میلیون دلار) در آوریل 2020 برای کمک به پاکستان برای مقابله با تأثیر اقتصادی شوک COVID-19 پرداخت شد.

برنامه بودجه اخیر 6 میلیارد دلاری به سال 2019 باز می گردد. این بودجه امسال به دلیل مشکلات اصلاحی غالب در پاکستان متوقف شد.

احیای برنامه بودجه مذکور منوط به نهایی‌سازی به‌روزرسانی ثبت ملی اجتماعی-اقتصادی (NSER)، تصویب اصلاحیه‌های قانون سازمان ملی تنظیم مقررات برق (Nepra)، در انتظار تعدیل تعرفه‌های برق سه ماهه و پرداخت اولین قسط است. دان به نقل از منابع صندوق بین المللی پول گزارش داد معوقات معوقه به تولیدکنندگان مستقل برق (IPP).

به گزارش دان، صندوق بین المللی پول همچنین بر ضرورت مهار تورم، حفظ نرخ انعطاف پذیری مبادله و تقویت ذخایر بین المللی تاکید کرد.

اخیراً پاکستان شاهد کاهش ارزش پول، تورم بالا و کسری حساب جاری بوده است در حالی که سرمایه گذاران نسبت به نتیجه مذاکرات بین دولت و صندوق بین المللی پول عصبی شده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)