دستیار سابق شهادت می دهد که نتانیاهو «کنترل فریک» به تصویر رسانه ای وسواس دارد – RT World News

مشاور و معتمد سابق وی روز دوشنبه در دادگاهی در اسرائیل در جریان محاکمه فساد در حال انجام نخست وزیر پیشین بنیامین نتانیاهو گفت که بنیامین نتانیاهو زمانی که صحبت از پوشش رسانه ای خود به میان می آمد، بیش از یک “غیره کنترل” بود.

کنترل او بر مسائل رسانه ای بود “مطلق و کامل، بدون استثنا،” به گفته نیر هفتز، یکی از شاهدان کلیدی دادستانی که شهادت داد نتانیاهو – که همچنین از سال 2014 تا 2017 وزارت ارتباطات را برعهده داشت – به همان اندازه که به نگرانی‌های امنیتی وقت خود را به نحوه نمایش رسانه‌ها از او اختصاص داد.

نتانیاهو بسیار فراتر از یک کنترل است. وقتی نوبت به مسائل رسانه‌ای می‌رسد، او می‌خواهد همه چیز را بداند – تا جزییات از راه دور.» هفتز در اولین شهادت خود برای محاکمه موسوم به “پرونده 4000” به دادگاه منطقه اورشلیم گفت. این پرونده ادعا می‌کند که نتانیاهو سیاست‌هایی را ترویج می‌کند که به نفع مالک غول مخابراتی اسرائیلی بزق در ازای پوشش مثبت در وب‌سایت خبری آن است.

ادامه مطلب


نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل دست به اشتباه بالا می‌برد و با رقبا رای می‌دهد

هفتز همچنین شهادت داد که گیلاد اردان وزیر سابق ارتباطات در سال 2014 پس از مشورت نتانیاهو با همسر و پسرش از این وزارتخانه برکنار شد. خانواده ظاهرا به یک واضح است که تصمیم بر این است که فقط نتانیاهو وزیر ارتباطات شود. وی گفت که این حرکت انجام نشده است “باز برای مذاکره یا بلاتکلیفی.”

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، هفتز پس از دستگیری و بازجویی به مدت دو هفته شاهد دادستانی شد. اعتقاد بر این است که او مدارک کلیدی را از زمان خود به عنوان گفتگوی بین نتانیاهو و مالک بزق، شائول الویچ، که به دنبال تاییدیه برای ادغام چند میلیون دلاری معلق بود، به دادستان ارائه کرده است.

هفتز گفت که دیدارهایش با الویچ بر این موضوع متمرکز بود که وزیر ارتباطات بعدی چه کسی خواهد بود و شهادت داد که نتانیاهو بود. “100%” از نگرانی های غول رسانه ای آگاه است. الوویچ ظاهراً فهرستی از نامزدهای بالقوه برای پست وزارت خالی ارائه کرده است که نتانیاهو به عنوان گزینه مطلوب وی انتخاب شده است.

در همین حال، ظاهراً تیم دفاعی قرار است گزیده‌ای از نوارهای ویدئویی بازجویی پلیس هفتز را پخش کند که ادعا می‌کند او به طور غیرقانونی تحت فشار قرار گرفته است تا شاهد دولتی شود و استدلال می‌کند که شهادتش باید باطل شود.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!