برخی از تیک‌های آبی توییتر به‌طور مرموزی بازمی‌گردند

برخی از تیک‌های آبی توییتر به طرز مرموزی بازمی‌گردند - حتی برای مردگان

توییتر تیک های آبی را برای برخی از جمله افراد مشهور مرده بازیابی کرد.

سردرگمی پیرامون شرکت توییتر در آخر هفته پس از اینکه تعدادی از حساب‌های کاربری پرمخاطب شاهد بازگرداندن علامت‌های آبی ارزشمند خود بودند – حتی با وجود اینکه برخی از صاحبان آنها سال‌هاست که مرده‌اند، عمیق‌تر شد.

سلبریتی‌ها و چهره‌های عمومی به این پلتفرم رفتند تا پرداخت 8 دلار در ماه را که باعث ایجاد تیک رنگی می‌شود، تکذیب کنند، علی‌رغم برچسب‌هایی که می‌گفتند «اکانت تأیید شده است زیرا آنها مشترک توییتر آبی هستند و شماره تلفن خود را تأیید کرده‌اند». تیک‌های آبی قدیمی و بدون پرداخت – که زمانی اعتبار حساب‌های تایید شده توسط شرکت را اعطا می‌کردند – هفته گذشته به عنوان بخشی از تلاش ایلان ماسک مالک میلیاردر برای افزایش درآمد حذف شدند.

نیل گیمن نویسنده فانتزی نوشت: “برای کسانی که کنجکاو هستند، من مشترک توییتر بلو نیستم. شماره تلفنم را به کسی نداده ام.” ایان مک‌کلن، بازیگر بریتانیایی گفت که «برای «افتخار» پول نمی‌پردازد. حتی موزه دولتی آشویتس-بیرکناو، که نشان آبی را نیز دریافت کرد، به دنبال این بود که توضیح دهد که “هرگز اشتراک و هزینه ای برای این خدمات پرداخت نکرده است”.

توییتر از زمانی که ماسک این پلتفرم را به قیمت 44 میلیارد دلار تصاحب کرد و بسیاری از کارکنانش را اخراج کرد، به دلیل تغییر سیاست‌ها و همچنین مجموعه‌ای از قطعی‌ها آتش گرفت.

کاربران به سرعت حدس زدند که آیا این برچسب به طور خودکار در اختیار حساب‌هایی قرار می‌گیرد که میلیون‌ها مشترک را پاک کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد استثنائات کلیدی وجود داشته باشد، با وجود داشتن بیش از 21 میلیون دنبال‌کننده، در پروفایل ستاره‌هایی مانند رایان رینولدز، هنوز یک تیک آبی که زمانی نگه داشته شده است، وجود ندارد.

بعد از اینکه مردم متوجه شدند که حساب‌های شخصیت‌های مرده مانند آنتونی بوردین، سرآشپز مشهور و کوبی برایانت، بازیکن انجمن ملی بسکتبال، حیرت و حیرت بیشتری در انتظارشان بود. بوردین در سال 2018 و برایانت در سال 2020 درگذشت.

سایرین با افزودن تیک آبی به پروفایل افرادی مانند جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس برجسته که در سال 2018 به قتل رسید، خشمگین شدند. حساب شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که سال گذشته ترور شد، نیز برچسب تأیید شده را دریافت کرد. هیچ یک از نمایه ها فعال به نظر نمی رسید.

برخی در این موقعیت طنز پیدا کردند. ریکی جرویس کمدین بریتانیایی نوشت: “فقط می توانم تصور کنم که این هدیه ای برای همه عکس های حمام در طول سال هاست.”

تغییر بحث‌برانگیز دیگر حذف برچسب‌هایی بود که سازمان‌های خبری را با بودجه دولتی یا وابسته به دولت توصیف می‌کردند، پس از هفته‌ها کشمکش بین ماسک و سازمان‌هایی مانند شرکت پخش بریتانیا و رادیو عمومی ملی. این اقدام پس از حذف همه برچسب‌ها برای رسانه‌های دولتی چین مانند خبرگزاری شین‌هوا یا RT با بودجه دولت روسیه که در گذشته به ارائه اطلاعات نادرست متهم شده‌اند، مورد بررسی بیشتری قرار گرفت. هر دو حساب اصلی آنها اکنون دارای علامت آبی توییتر نیز هستند.

توییتر که دیگر تیم ارتباطی ندارد، به طور خاص به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. این پلتفرم همچنین تبلیغ‌کنندگانی را که اکنون ملزم به پرداخت هزینه برای تأیید یا رسیدن به حداقل هزینه ماهانه برای تبلیغات هستند، بیگانه کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)