با تشدید اعتراضات کووید، اولین واکنش‌دهنده به آتش کشیده شد – RT World News

اعتراضات و شورش‌ها در گوادلوپ به دنبال اجرای دستور واکسن در جزیره کارائیب به قلمرو مارتینیک فرانسه نیز سرایت کرده است و گزارش‌هایی مبنی بر تیراندازی پلیس و آتش‌نشان‌ها وجود دارد.

روز دوشنبه، 17 اتحادیه کارگری در جزیره مارتینیک برای نشان دادن مخالفت خود با دستور واکسن کووید-19 برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و تحمیل مجوز بهداشت کرونا در فرانسه، خواستار اعتصاب عمومی شدند. با این حال، وضعیت زمانی تشدید شد که اعتصاب کنندگان به دلیل عدم استقبال از سوی فرماندار مارتینیک در پایان روز اول تظاهرات خود خشمگین شدند.

در حالی که هیچ آسیبی گزارش نشده است، نیروهای انتظامی و آتش نشانان بارها هدف تیراندازی قرار گرفتند که دوشنبه شب برای خاموش کردن آتش در بزرگراه های عمومی شهر فورت دی فرانس مداخله کردند.

جوئل لارچر، سخنگوی امنیت عمومی گفت که افسران و خدمه آتش نشانی هدف تیراندازی قرار گرفتند و چندین خودرو در جریان ناآرامی های شبانه به آتش کشیده شدند.

معترضان جاده‌های اطراف جزیره کارائیب را مسدود کرده‌اند و خواسته‌های متعددی از دولت از جمله پایان دادن به واکسیناسیون کووید-19 برای مراقبین و همچنین درخواست‌های گسترده‌تری مانند افزایش حقوق و کاهش قیمت سوخت مطرح کرده‌اند.

خشونت از گوادلوپ مجاور گسترش یافته است، جایی که هرج و مرج پس از آن که اتحادیه های کارگری هفته گذشته برای به چالش کشیدن محدودیت های کووید-19، از جمله اعمال جرقه های اجباری برای کارکنان بهداشتی، اعتصابات را سازماندهی کردند، به وجود آمد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!