بایدن به دنبال خرابکاری در جریان نورد استریم پوتین را “تهدید” کرد – سیمور هرش – اخبار RT World

این روزنامه نگار مدعی شد که ایالات متحده می خواست از یک حمله احتمالی به خطوط لوله برای بازدارندگی مسکو از حمله به اوکراین استفاده کند.

سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر، استدلال می کند که ایالات متحده قصد داشت از تهدید منفجر کردن خطوط لوله نورد استریم برای منصرف کردن روسیه از حمله به اوکراین استفاده کند.

هرش در افشاگری که در فوریه به صورت آنلاین منتشر شد، ادعا کرد که ایالات متحده بمباران سپتامبر 2022 خطوط لوله دریای بالتیک را که برای انتقال گاز از روسیه به آلمان ساخته شده بود، سازماندهی کرده است.

این روزنامه نگار روز دوشنبه در گفتگو با مجله اینترنتی آلمانی Tichys Einblick گفت، رئیس جمهور جو بایدن در ابتدا تهدید خرابکاری را یک عامل بازدارنده می دانست.

هرش مدعی شد که برنامه ریزی برای حمله احتمالی در اواخر سال 2021 آغاز شد، زمانی که ایالات متحده مسکو را متهم به افزایش نظامی در امتداد مرز با اوکراین کرد.

ایده این بود که چیز خارق‌العاده‌ای پیدا کنیم که رئیس‌جمهور بتواند از آن استفاده کند، مانند اغوا یا تهدید، تا پوتین را متقاعد کند که حمله نکند. [Ukraine]” هرش گفت.

مهمتر از همه، این یک تهدید بود. من فکر نمی کنم این دولت در متقاعد کردن خیلی خوب باشد. آنها بیشتر بر اساس این جمله عمل می کنند که “شما با ما هستید یا علیه ما هستید.” این روزنامه نگار افزود. ایده این بود که به پوتین بگوییم: اگر از مرز اوکراین بگذری خطوط لوله را منفجر خواهیم کرد.


ردی از مواد منفجره در قایق بادبانی مرتبط با خرابکاری نورد استریم - NYT پیدا شد

دو هفته قبل از آغاز عملیات نظامی مسکو در فوریه 2022، بایدن قول داد که ایالات متحده این کار را انجام دهد “پایان بیاور” در صورت ورود نیروهای روسی به اوکراین به نورد استریم. واشنگتن و متحدانش از آن زمان تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند و تسلیحات سنگین از جمله تانک و توپخانه را به کی‌یف عرضه کرده‌اند.

با این حال، کاخ سفید هرگونه دخالت در خرابکاری خط لوله را رد کرده و داستان هرش را رد کرده است. “تخیلی کاملا نادرست و کامل.”

چندین رسانه خبری در ماه مارس ادعا کردند که یک گروه طرفدار اوکراین که به طور مستقل عمل می کند احتمالاً پشت این خرابکاری بوده است. کی یف هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است. روسیه در عین حال تاکید کرد که هدف از این گزارش ها منحرف کردن توجه از تحقیقات هرش است.

ماه گذشته، شورای امنیت سازمان ملل درخواست روسیه برای تشکیل یک کمیسیون بین المللی برای تحقیق در مورد خرابکاری را رد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به روزنامه ایزوستیا گفت: کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده، علاقه ای به تحقیقات بین المللی عینی ندارند. در عوض، آنها هستند “علاقمند به پوشش مسیرها و هدایت محققان در مسیر اشتباه،” او پافشاری کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: