ایلان ماسک در تلاش برای پایان دادن به پیش تایید توییت هایش توسط تنظیم کننده بازار شکست خورد

ایلان ماسک در تلاش برای پایان دادن به پیش تایید توییت هایش توسط تنظیم کننده بازار شکست خورد

تصمیم روز دوشنبه حکم آوریل 2022 قاضی ناحیه ایالات متحده را تأیید کرد. (فایل)

نیویورک:

یک دادگاه استیناف فدرال روز دوشنبه پیشنهاد ایلان ماسک برای اصلاح یا پایان دادن به تقلب در اوراق بهادار در سال 2018 با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را رد کرد که یک وکیل شرکت تسلا را ملزم می کرد تا برخی از توییت های وی را از قبل تایید کند.

دومین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده در منهتن ادعای ماسک مبنی بر اینکه کمیسیون SEC از حکم رضایت وی برای انجام تحقیقاتی بدبینانه سوء استفاده کرده و تحقیقات آزاردهنده ای را که حقوق آزادی بیان متمم اول او را طبق قانون اساسی ایالات متحده نقض می کند، رد کرد.

حکم ماسک شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که او را متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران با توییتی در 7 آگوست 2018 می کرد، حل و فصل کرد که وی برای خصوصی کردن شرکت خودروهای برقی خود “تامین بودجه” داشته است.

این نیاز به بررسی قبلی توییت هایی داشت که ممکن است حاوی اطلاعات مادی درباره تسلا باشد. ماسک و تسلا نیز هرکدام 20 میلیون دلار جریمه مدنی پرداخت کردند و ماسک از سمت خود به عنوان رئیس انصراف داد.

در درخواست تجدیدنظر، وکلای ماسک دستور پیش از تصویب را “پوزه تحمیلی توسط دولت” نامیدند که به منزله محدودیت قبلی غیرقانونی در سخنرانی وی بود.

اما هیئت دادگاه تجدیدنظر متشکل از سه قاضی گفت که SEC تنها دو تحقیق بعدی را در مورد توییت‌های ماسک آغاز کرده است و این توییت‌ها به طور قابل قبولی شرایط فرمان را نقض کرده است.

این هیئت گفت که “تحقیقات محدود و مناسب SEC در این مورد، مطابق با حکم رضایت ماسک، همانطور که او استدلال کرده بود، “به طور قابل ملاحظه ای سخت تر” نشده است.

همچنین گفت که ماسک ترجیح داده است که اجازه نمایش توییت‌هایش را بدهد و حق ندارد دوباره به این موضوع نگاه کند «زیرا اکنون نظرش تغییر کرده است».

الکس اسپیرو، وکیل ماسک، در ایمیلی گفت: “ما به دنبال بررسی بیشتر خواهیم بود و همچنان به موضوع مهم محدودیت دولت در سخنرانی توجه می کنیم.”

SEC از اظهار نظر خودداری کرد.

تصمیم روز دوشنبه حکم آوریل 2022 توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده لوئیس لیمان در منهتن را تأیید کرد.

لیمن استدلال‌های ماسک را «نالیدن» از الزاماتی خواند که او دیگر نمی‌خواست به آن‌ها پایبند باشد، حالا که تسلا «به نظر او شکست ناپذیر شده است».

ماسک توییتر را در ماه اکتبر به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد و شرکت سازنده موشک و فضاپیما اسپیس ایکس را اداره می کند. طبق گزارش مجله فوربس، او دومین فرد ثروتمند جهان است.

در ماه فوریه، هیئت منصفه در سانفرانسیسکو متوجه شد که ماسک در قبال ضررهای سرمایه‌گذار به دلیل توییت «تامین بودجه» او مسئولیتی ندارد.

پرونده SEC v Musk، دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده، شماره 22-1291 است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)