ایتالیایی ها از بازوی جعلی برای گرفتن پاس واکسن بدون ضربه زدن استفاده می کنند

ایتالیایی ها از بازوی جعلی برای گرفتن پاس واکسن بدون ضربه زدن استفاده می کنند

مرد برای جلوگیری از ضربه زدن به بازوی خود جعل کرد. (نمایندگی)

رم، ایتالیا:

یک مقام ایتالیایی که خواستار دریافت گواهی واکسن کرونا بود، بدون داشتن واکسن، سعی کرد با ارائه یک بازوی جعلی به کارکنان بهداشتی، سیستم را بازی کند.

با وجود رنگ واقعی پوست، هیچ کس فریب این اندام سیلیکونی را نخورد و این مرد – 50 ساله – پس از حادثه پنجشنبه شب در بیلا، شمال غربی ایتالیا به پلیس محلی گزارش شد.

آلبرت سیریو، رئیس دولت منطقه ای پیمونت، در بیانیه ای در فیس بوک گفت: «این پرونده به حد مضحک می رسد، اگر این واقعیت نبود که ما در مورد یک حرکت گرانشی عظیم صحبت می کنیم.

وی گفت که چنین اقدامی در مقابل فداکاری که کل جامعه ما در طول این همه گیری پرداخته است، از نظر جان انسان ها، هزینه های اجتماعی و اقتصادی غیرقابل قبول است.

این حادثه بازوی جعلی پیش از تشدید قوانین روز دوشنبه در ایتالیا برای افرادی است که هنوز علیه کووید-19 واکسینه نشده اند.

از ماه آگوست، برای صرف غذا در رستوران ها، بازدید از موزه ها، سینماها، تئاترها و شرکت در رویدادهای ورزشی، یک «گذرنامه سبز» که نشان دهنده اثبات واکسیناسیون، بهبودی اخیر از ویروس کرونا یا آزمایش منفی باشد، لازم است.

اما از 6 دسامبر، این فعالیت‌ها به دارندگان «گذرنامه فوق‌العاده سبز» محدود می‌شود، که فقط برای افرادی که واکسینه شده‌اند یا اخیراً کووید-19 داشته‌اند در دسترس است.

گذرنامه قدیمی سبز در ماه اکتبر تمدید شد تا تمام محل های کار را پوشش دهد و برای این منظور همچنان معتبر است، به این معنی که افراد واکسینه نشده همچنان می توانند با نشان دادن یک آزمایش منفی اخیر سر کار بروند.

محدودیت‌های جدید – موضوع اعتراضات کوچک در مراکز شهرهای ایتالیا در بیشتر تعطیلات آخر هفته – به دنبال افزایش موارد کووید-19 اعمال شد که در روزهای اخیر به دلیل ترس از نوع جدید Omicron تشدید شد.

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که در اوایل سال 2020 تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار گرفت، اما در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از همسایگان خود دارد.

روز پنجشنبه، 16800 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته گزارش شد که 72 مورد فوتی داشتند.

تقریباً 85 درصد از جمعیت واجد شرایط (بالای 12 سال) قبلاً به طور کامل واکسینه شده اند و این هفته گزینه دوز تقویت کننده برای همه بزرگسالان گسترش یافت.