نخست‌وزیر چک از تلاش برای ترور فاش می‌کند – RT World News

نخست‌وزیر مستعفی جمهوری چک گفته است که مردی مسلح که به شدت با محدودیت‌های کووید-۱۹ مخالف بود، قصد کشتن او را داشت، اما توسط نیروهای امنیتی در دفتر دولتی رهگیری شد.

آندری بابیس در ویدئویی که روز پنجشنبه در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، گفت که پلیس یک سوء قصد علیه او را خنثی کرده است. «دیروز چهارشنبه یکی از مخالفان امنیتی شدید اپیدمیولوژیک به ساختمان دولت آمد و خواست به من حمله کند که خنجر و تپانچه به همراه داشت. پلیس او را در ورودی ساختمان متوقف کرد. او بیان کرد.

نخست وزیر سپس عکسی را که متعلقات ادعایی مردی را که به ادعای او به قصد ترور او وارد ساختمان دولت شده بود، نشان داد.

ادامه مطلب


صدراعظم جدید اتریش انتخاب شد

بابیس که ویدئوهایی را در صفحه فیس بوک خود منتشر می کرد و به سوالات و اظهارات مردم پاسخ می داد، در واکنش به مردی به نام دیوید که پرسید: کی میخوای جلوی آدم کشی رو بگیری؟

سرپرست نخست وزیری گفت که دیوید تنها فردی نیست که او را تهدید می کند و داستان سوءقصد را بیان کرد، اما این سوال را مطرح کرد که چرا مردم قادر به رویارویی با واقعیت ها نیستند. بابیس گفت که مسئولان هر کاری که از دستشان بر می آمد برای نجات جان مردم انجام می دهند. همه ما این کار را برای مردم انجام می دهیم. یا باور نمی کنید که این ویروس انسان را می کشد؟ آیا باور نمی‌کنید که واکسن محافظت می‌کند؟» او پرسید.

سخنگوی پلیس گفت که تحقیقات در این باره آغاز شده است. «سرویس امنیتی مردی را با مقداری اسلحه بازداشت کرد. تا کنون اطلاعات بیشتری در مورد مدل یا سلاح واقعی بودن آن ندارم.» سخنگوی خاطرنشان کرد.

این اولین بار نیست که بابیس با تهدید روبرو می شود – در ماه فوریه، او به CNN Prima News گفت که مردی می خواست به او و خانواده اش شلیک کند. بعداً مشخص شد که قاتل بالقوه نامه عذرخواهی نوشته است.

بابیش به زودی سمت خود را ترک خواهد کرد و رئیس جمهور میلوش زمین روز یکشنبه پس از انتخابات اکتبر، پتر فیالا را به عنوان نخست وزیر جمهوری چک معرفی کرد. بابیس از سال 2017 به عنوان نخست وزیر خدمت کرده است.