ایالات متحده “پلیس مخفی” چین را دستگیر کرد – RT World News

اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری ادعا کردند که دو مرد یک ایستگاه پلیس غیرقانونی در محله چینی‌های نیویورک راه‌اندازی کردند

وزارت دادگستری روز دوشنبه دو شهروند نیویورکی را به اتهام کمک به دولت چین در ایجاد یک ایستگاه پلیس مخفی در منهتن و تلاش برای مخفی کردن شواهد مربوط به آن از FBI دستگیر کرد. دولت آمریکا همچنین 44 شهروند چینی را متهم کرد “طرح های سرکوب” هدف قرار دادن آمریکایی ها به صورت آنلاین

61 ساله “هری” وزارت دادگستری گفت که لو جیان وانگ و چن جین پینگ 59 ساله صبح امروز در خانه های مربوطه خود در برانکس و منهتن دستگیر شدند. آنها به توطئه برای ایفای نقش به عنوان ماموران دولت چین و ممانعت از اجرای عدالت متهم شدند و در صورت محکومیت تا 25 سال زندان محکوم شدند.

به گفته دادستان فدرال، این دو مرد دارای یک “رابطه اعتماد طولانی مدت” با وزارت امنیت عمومی چین (MPS)، که آنها به آنها کمک کردند “به طور مخفیانه یک ایستگاه پلیس MPS غیرقانونی را در خاک ایالات متحده باز کرده و اداره کنید.” پایگاه ادعایی شعبه فوژو MPS از یک ساختمان اداری در محله چینی منهتن فعالیت می کرد تا اینکه در اکتبر 2022 توسط FBI مورد حمله قرار گرفت و بسته شد.

” [People’s Republic of China]از طریق دستگاه امنیتی سرکوبگر خود، یک حضور فیزیکی مخفی در شهر نیویورک برای نظارت و ارعاب مخالفان و منتقدان دولت آن ایجاد کرد. متیو اولسن، دستیار دادستان کل کشور در بیانیه ای گفت که این اقدامات «به مراتب فراتر از محدوده رفتار قابل قبول دولت-ملت بروید».


ستاره «کمانچه‌باز روی پشت بام» جاسوس موساد بود

بریون پیس، دادستان ایالات متحده، از ناحیه شرقی نیویورک، وجود ایستگاه پلیس مخفی را یک نقض آشکار حاکمیت ملت ما، گفت که جایی در شهر نیویورک ندارد “یا هر جامعه آمریکایی.”

ایالات متحده لو را متهم کرد “فعالیت های سرکوبگرانه” در خاک ایالات متحده به نمایندگی از چین، مانند رهبری یک اعتراض در سال 2015 علیه “اعضای دینی که حرام است” – به احتمال زیاد فالون گونگ – در طی دیدار رئیس جمهور شی جین پینگ؛ آزار و اذیت ادعایی در سال 2018 از یک “فراری ادعایی” بازگشت به چین؛ و مکان یابی الف “فعال دموکراسی” در کالیفرنیا در سال 2022.

اتهامات ممانعت از اجرای عدالت مبتنی بر ادعاهای FBI است مبنی بر اینکه لو و چن مکالمات با مقامات MPS را از تلفن هایی که مقامات آمریکایی در جریان یورش اکتبر 2022 به ایستگاه پلیس ادعایی ضبط کرده بودند، حذف کرده اند.

وزارت دادگستری همچنین دو پرونده را علیه 44 شهروند چینی به اتهام استفاده از اینترنت برای تهدید و آزار و اذیت اعلام کرده است. “مخالفان چینی مستقر در سراسر جهان” از جمله آمریکا به گفته دادستان، 34 افسر MPS بخشی از یک “مزرعه ترول” دوبله شد “گروه کاری پروژه ویژه 912.”

ده نفر دیگر از جمله کارمندان MPS و اداره فضای مجازی چین متهم شدند “توطئه غیرقانونی برای انتقال ابزار شناسایی” همچنین. با این حال، همه در خارج از ایالات متحده ساکن هستند و آزاد هستند.