ایالات متحده پسران ال چاپو را در سرکوب شبکه های مواد مخدر چین و مکزیک هدف قرار می دهد

ایالات متحده پسران ال چاپو را در سرکوب شبکه های مواد مخدر چین و مکزیک هدف قرار می دهد

نام 4 فرد چینی مرتبط با این فروش ها در یکی از کیفرخواست ها ذکر شده است. (نمایندگی)

واشنگتن:

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه در سرکوب جدید فنتانیل مرگبار، چهار پسر قاچاقچی مواد مخدر بدنام مکزیکی خواکین “ال چاپو” گوزمان و تامین کنندگان مواد شیمیایی چینی آنها را هدف قرار داد.

در پنج پرونده مرتبط که در سه دادگاه فدرال تشکیل شده است، وزارت دادگستری «چاپیتوس» و کارتل سینالوآ را که از پدر در حال حاضر زندانی خود به ارث برده‌اند، به‌عنوان منبع اصلی مواد افیونی مصنوعی معرفی کرد که اکنون مسئول مرگ روزانه صدها مورد مصرف بیش از حد در سراسر کشور است. .

آنها همچنین دو شرکت چینی را به اتهام فروش مواد شیمیایی به کارتل سینالوآ برای تولید فنتانیل مورد تحریم قرار دادند.

نام چهار فرد چینی مرتبط با این فروش ها در یکی از کیفرخواست ها ذکر شده است.

مریک گارلند، دادستان کل، گفت: “امروز وزارت دادگستری اقدامات اجرایی قابل توجهی را علیه بزرگترین، خشن ترین و پربارترین عملیات قاچاق فنتانیل در جهان اعلام می کند.”

وی گفت: «دولت ایالات متحده از هر ابزاری که در اختیار دارد برای مبارزه با اپیدمی فنتانیل استفاده می کند.

– چهار چپیتو –

در کل 28 نفر در پرونده های تشکیل شده در نیویورک، شیکاگو و واشنگتن، از جمله چهار پسر ال چاپو، ایوان گوزمان سالازار، ژسوس گوزمان سالازار، خواکین گوزمان لوپز و اویدیو گوزمان لوپز نام برده شدند.

وزارت دادگستری گفت که این چهار نفر، به ویژه اویدیو که جوان‌ترین آنهاست، از حدود سال 2014 “پیشگام” سیل فنتانیل به ایالات متحده بودند و میلیون‌ها دلار برای عملیات شمال مکزیک به دست آوردند.

Chapitos قبلاً در پرونده های مواد مخدر ایالات متحده متهم شده بود و ایالات متحده در حال حاضر به دنبال استرداد اویدیو از مکزیک است، پس از دستگیری او در ژانویه در آنجا.

اما موارد جدید کارتل وحشیانه‌ای را توصیف می‌کنند که از زمانی که ال چاپو در جولای 2019 در ایالات متحده به حبس ابد محکوم شد، فعالیت‌های خود را گسترش داده و بر فنتانیل تمرکز کرده است.

و آنها نشان می دهند که چگونه دو تولید کننده مواد شیمیایی چینی، Wuhan Shuokang Biological Technology و Suzhou Xiaoli Pharmatech، مواد تشکیل دهنده فنتانیل را با آگاهی از نحوه استفاده از آنها به کارتل ارسال می کنند.

این سرکوب علاوه بر این شامل اتهامات جنایی در چندین دادگاه ایالات متحده به دلیل قاچاق مواد مخدر و اسلحه بود.

به موازات آن، وزارت امور خارجه ایالات متحده برای دستگیری عیسی و ایوان گوزمان 10 میلیون دلار جایزه و برای چند تن از سرسپردگان آنها 10 میلیون دلار جایزه اعلام کرد.

گارلند گفت که هشت نفر از متهمان در حال حاضر توسط دولت های خارجی در بازداشت هستند و ایالات متحده به دنبال استرداد آنها خواهد بود و افزود که واشنگتن در حال “همکاری نزدیک” با دولت مکزیک در مورد این پرونده است.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه برای دستگیری دو تن از افراد چینی که در تجارت مواد شیمیایی پیش ساز فنتانیل شرکت داشتند، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

گارلند گفت: پکن باید جریان کنترل نشده مواد شیمیایی پیش ساز فنتانیل را که از چین خارج می شود، متوقف کند.

– فدرال رقبای ببرها –

مواد افیونی مصنوعی عامل اصلی نزدیک به 102000 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد در کشور در 12 ماه منتهی به اکتبر 2022 است.

آن میلگرام، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا گفت: «فنتانیل امروز بزرگترین تهدید برای آمریکایی ها است.

او گفت: “این امر بیشتر از تروریسم، تصادفات رانندگی، سرطان و کووید، آمریکایی های بین 18 تا 45 سال را می کشد.”

و تعداد کودکان زیر 14 سال که در اثر آن جان خود را از دست می دهند، به سرعت افزایش یافته است.

در کیفرخواست ها قتل و شکنجه بی رویه توسط پسران ال چاپو و مجریان آنها برای محافظت و گسترش سلطه آنها بر تجارت مواد مخدر مکزیک انجام شده است.

در یکی از کیفرخواست‌ها آمده است که آن‌ها رقبا را با برق گرفتگی شکنجه می‌کردند و برخی را مرده و زنده به ببرهایی که ایوان و عیسی گوزمان نگهداری می‌کردند خوردند.

ساخت فنتانیل کار سختی نبود و بسیار ارزان‌تر از هروئین بود، اما درست کردن آن به قدری دشوار بود که «آشپزان» کارتل‌های متعددی هنگام آزمایش محصول خود مردند.

گاهی اوقات برای آزمایش دسته های تازه ساخته شده، کارتل آن را به افرادی می داد که بسته بودند.

به جای اینکه یک زن را با شلیک گلوله بکشند، آنها بارها فنتانیل را روی او امتحان کردند تا اینکه او بیش از حد مصرف کرد.

و در موردی دیگر به یک معتاد فنتانیل تازه ساخته شده تزریق کردند تا قدرت آن را بسنجند.

در کیفرخواست آمده است: «وقتی یک معتاد با آزمایش فنتانیل کارتل جان خود را از دست داد (آنها) به هر حال دسته ای از فنتانیل را به ایالات متحده فرستادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)