ایالات متحده و غرب طالبان را به دلیل “کشتار” نیروهای امنیتی سابق منفجر کردند

ایالات متحده و غرب طالبان را به دلیل

طالبان در ماه اوت قدرت را در افغانستان به دست گرفتند

واشنگتن:

ایالات متحده روز شنبه رهبری گروهی از کشورهای غربی و متحدان خود را در محکومیت طالبان به دلیل “قتل های خلاصه” اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان که توسط گروه های حقوق بشر گزارش شده بود، انجام داد و خواستار تحقیقات سریع شدند.

در بیانیه ای از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا، بریتانیا، ژاپن و دیگران آمده است: «ما عمیقاً نگران گزارش های مربوط به قتل های خلاصه و ناپدید شدن اجباری اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان هستیم که توسط دیده بان حقوق بشر و دیگران مستند شده است. که توسط وزارت امور خارجه منتشر شد.

این گروه از کشورها گفت: «ما تأکید می کنیم که اقدامات ادعایی نقض جدی حقوق بشر است و با عفو اعلام شده طالبان در تناقض است. “

دیده‌بان حقوق بشر در اوایل این هفته گزارشی را منتشر کرد که می‌گوید اعدام اجباری یا ناپدید شدن اجباری 47 تن از اعضای سابق نیروهای امنیت ملی افغانستان (ANSF)، دیگر پرسنل نظامی، پلیس و ماموران اطلاعاتی «که تسلیم شده بودند یا توسط آنها دستگیر شده بودند را مستند می‌کند. نیروهای طالبان» از اواسط ماه اوت تا اکتبر.

کشورهایی که شامل کانادا، نیوزلند، رومانی می‌شوند، گفت: «موارد گزارش‌شده باید به‌سرعت و به شیوه‌ای شفاف بررسی شوند، مسئولان باید پاسخگو باشند، و این اقدامات باید به‌عنوان یک عامل بازدارنده فوری برای قتل‌ها و ناپدید شدن‌های بیشتر به وضوح منتشر شود.» ، اوکراین و چندین کشور اروپایی — در بیانیه خود گفتند.

طالبان در ماه اوت با سقوط دولت تحت حمایت ایالات متحده در کابل و ارتش این کشور قدرت را در افغانستان به دست گرفتند.

واشنگتن در اوایل این هفته با مقامات طالبان گفت‌وگو کرد و از گروه اسلام‌گرای تندرو خواست تا امکان دسترسی به آموزش را برای زنان و دختران در سراسر کشور فراهم کند.

یک سخنگوی ایالات متحده گفت: همچنین “نگرانی عمیق خود را در مورد اتهامات نقض حقوق بشر ابراز کرد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)