فوران کوه سمرو در اندونزی، 13 نفر کشته شدند. امدادگران برای رهایی کسانی که به دام افتاده اند می کوشند

فوران آتشفشان اندونزی، 13 کشته؛  امدادگران برای رهایی کسانی که به دام افتاده اند می کوشند

کوه سمرو، اندونزی: فوران آتشفشان توجه جهان را به خود جلب کرده است:

لوماجانگ، اندونزی:

آژانس مقابله با بلایای طبیعی این کشور (BNPB) روز یکشنبه اعلام کرد، در حالی که شمار تلفات ناشی از این فاجعه به حداقل 13 نفر و ده ها زخمی رسیده است، 10 نفر را که پس از فوران آتشفشان سمرو در اندونزی گرفتار شده بودند، به مکان امن منتقل کردند.

سمرو، بلندترین کوه جزیره جاوه، روز شنبه برج هایی از خاکستر و ابرهای داغ پرتاب کرد که روستاهای مجاور در استان جاوه شرقی را پوشاند و مردم را وحشت زده فرار کرد.

مقامات گفتند که فوران یک پل استراتژیک را که دو منطقه را در منطقه مجاور لوماجانگ به شهر مالنگ متصل می کند قطع کرد و ساختمان ها را ویران کرد.

عبدالمهری، مسئول BNPB در یک خبرنامه گفت که 13 نفر پس از فوران فوران کشته شده اند که دو نفر از آنها شناسایی شده اند. در این بیانیه آمده است که 98 مجروح، از جمله دو زن باردار، و 902 نفر تخلیه شده اند.

توریق الحق، یک مقام محلی در لوماجانگ، پیشتر گفت که معدنچیان شن و ماسه در اطراف محل کارشان گیر افتاده اند.

BNPB گفت که حداقل 35 نفر در بیمارستان بستری شده اند، در حالی که معاون Lumajang گفت 41 نفر دچار سوختگی شده اند.

سمرو با ارتفاع بیش از 3600 متر (12000 فوت) یکی از نزدیک به 130 آتشفشان فعال اندونزی است. در ژانویه فوران کرد و تلفات جانی نداشت.

اندونزی در «حلقه آتش اقیانوس آرام» قرار دارد، منطقه‌ای که از نظر لرزه‌ای بسیار فعال است، جایی که صفحات مختلف روی پوسته زمین به هم می‌رسند و تعداد زیادی زمین‌لرزه و آتشفشان را ایجاد می‌کنند.

مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه (EMSC) اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر روز یکشنبه شمال هالماهرا را لرزاند. هالماهرا در حدود 2000 کیلومتری (1200 مایل) شمال شرقی سمرو قرار دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)