ایالات متحده نقشه محرمانه ای برای کشتن فرماندهان PMC واگنر داشت – WaPo – RT World News

گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است اوکراین یک حمله علیه این گروه نظامی در مالی را طراحی کرده باشد

واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی کشتن رهبران نظامی شرکت نظامی خصوصی روسی واگنر را در تلاشی برای مهار نفوذ ادعایی فزاینده آن در آفریقا بررسی کردند.

سندی که گفته می‌شود توسط یک نگهبان آمریکایی در سرور Discord افشا شده، ده‌ها گزینه را برای «تلاش‌های اخلالگر هماهنگ ایالات متحده و متحدانش» علیه واگنر، از جمله “جنبشی” این روزنامه گزارش داد. این سند مدعی است که ایالات متحده همچنین به ارائه اطلاعات برای کمک به اوکراین برای کشتن فرماندهان این گروه در آفریقا فکر کرده است.

به گزارش پست، این مجموعه اسناد شواهد کمی نشان می‌دهد که سیا، پنتاگون و دیگر آژانس‌های ایالات متحده در شش سال گذشته باعث شکست‌های بزرگی برای واگنر شده‌اند. آنها به یک تک اشاره کردند “حمله نامتخصص موفق در لیبی” که یک هواپیمای لجستیکی واگنر را منهدم کرد. اما روزنامه جزئیاتی در مورد این عملیات ارائه نکرد.

کشورهای غربی مدت‌هاست که گروه واگنر را به گسترش نفوذ بدخواهانه در آفریقا متهم کرده‌اند. رئیس آن، تاجر یوگنی پریگوژین، خدمات ارائه شده توسط کارکنانش را به عنوان پیشبرد آرزوهای ضد استعماری کشورهای آفریقایی توصیف کرده است.


آلمان روسیه را مسئول شکست های غرب در آفریقا می داند

انس الگوماتی، مفسر مستقر در لیبی که با پست برای داستان آن مصاحبه کرد، ادعا کرد که واگنر “احتمالا بی ثبات کننده ترین بازیگر” در حال حاضر در کشور فعال است. لیبی یکی از مرفه ترین کشورهای این قاره بود، قبل از قیام ناتو علیه معمر قذافی که منجر به مرگ وحشیانه وی در سال 2011 شد.

یکی دیگر از خبرهای فاش شده که روز دوشنبه توسط پست منتشر شد، انگشت اتهام را به سمت سرویس اطلاعات نظامی اوکراین GUR و رئیس آن، کریل بودانوف، به عنوان مهاجمان احتمالی علیه واگنر در آفریقا نشانه رفت. بر اساس گزارش آژانس امنیت ملی، آژانس اوکراین چنین عملیاتی را در مالی برنامه ریزی کرده است.

پست بودانوف را چنین توصیف کرد “یک ژنرال جاه طلب 37 ساله و ستاره در حال ظهور در ارتش اوکراین” برای آنها مقامات آمریکایی و اروپایی به طور خصوصی بیان می کنند “تحسین” و چه کسی جسارت گاهی آنها را عصبی می کند.

روسیه GUR را به طراح حمله به پل کریمه در اکتبر گذشته متهم کرد. انفجار قوی باعث کشته شدن راننده به ظاهر ناآگاه یک کامیون – حامل یک بمب مخفی شده و همچنین یک زن و شوهر در یک ماشین – شد که هنگام خاموش شدن دستگاه در همان نزدیکی بود.

بیشتر بخوانید:
غرب یک سابقه جدید نگران کننده را در مورد وبلاگ نویس ارتش روسیه به قتل رسانده است

مسکو همچنین سرویس‌های ویژه اوکراینی را مسئول ترور بمب‌گذاری شده روزنامه‌نگار داریا دوگینا در اوت 2022 و وبلاگ‌نویس نظامی ولادلن تاتارسکی در اوایل این ماه دانسته است. به گفته رسانه های آمریکایی، واشنگتن پشت درهای بسته، کیف را مسئول اولین جنایت می داند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: