طارق فتح نویسنده مشهور پاکستانی-کانادایی در سن ۷۳ سالگی درگذشت

طارق فتح نویسنده پاکستانی-کانادایی در سن 73 سالگی درگذشت

این نویسنده که مقیم کانادا بود، پس از مبارزه با سرطان درگذشت.

طارق فتح، ستون نویس مشهور کانادایی متولد پاکستان و شخصیت تلویزیونی مشهور، روز دوشنبه، 24 آوریل در سن 73 سالگی درگذشت. نویسنده، مستقر در کانادا، پس از یک مبارزه طولانی مدت با سرطان درگذشت. ناتاشا فتح دخترش با انتشار پستی در توییتر خبر درگذشت او را تایید کرد.

او نوشت: “شیر پنجاب. پسر هندوستان. عاشق کانادا. گوینده حقیقت. مبارز برای عدالت. صدای ستمدیدگان، مستضعفان و ستمدیدگان.” @TarekFatah باتوم را به دست گرفته است… انقلاب او با همه کسانی که او را می شناختند و دوستش داشتند ادامه خواهد داشت. آیا به ما میپیوندی؟”

این توییت است:

طارق فتح در 20 نوامبر 1949 در کراچی پاکستان به دنیا آمد. او در اوایل دهه 1980 به کانادا مهاجرت کرد و به عنوان یک فعال سیاسی، روزنامه نگار و مجری تلویزیون مشغول به کار شد. او همچنین چندین کتاب از جمله “تعقیب یک سراب: توهم غم انگیز یک دولت اسلامی” و “یهودی دشمن من نیست: افشای افسانه هایی که به یهودی ستیزی مسلمانان دامن می زند” تألیف کرد.

آقای فتح به خاطر دیدگاه های مترقی خود در مورد اسلام و موضع آتشین خود در مورد پاکستان شناخته شده بود. او خود را “هندی متولد پاکستان” و “پنجابی متولد شده در اسلام” نامید.

بلافاصله پس از مرگ او، ادای احترام در رسانه های اجتماعی سرازیر شد. یکی از کاربران نوشت: «پروردش خیلی سخت است، تارک فتح از بین رفته است. در قدرت باش، دوست، راهنما و خانواده من. ما دوباره ملاقات خواهیم کرد! ام شانتی”

بازیگر رانویر شوری اظهار داشت: «از دانستن این موضوع بسیار متأسفم. او یکی از شجاع ترین و عاقل ترین افرادی بود که من می شناختم. روح بزرگوارش نزد خداوند متعال در بهشت ​​باشد. او بیش از سهم خود در این دنیا خیر کرد. از صمیم قلب به تمام خانواده و هواداران بی شمار او در سراسر جهان تسلیت می گویم.»

در اینجا چند توییت دیگر وجود دارد: