ایالات متحده در حال بررسی “راه حل های خلاقانه” برای روزنامه نگار آزاد – WSJ – RT World News

وال استریت ژورنال ادعا می کند که واشنگتن ممکن است معامله مبادله ای را در نظر بگیرد که شامل اتباع روس دستگیر شده در کشورهای ثالث می شود

این روزنامه روز شنبه گزارش داد که ایالات متحده آماده است برای آزادی ایوان گرشکویچ، روزنامه نگار وال استریت ژورنال (WSJ) که در حال حاضر به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است، رویکردی غیرمتعارف اتخاذ کند، زیرا در تلاش برای یافتن نامزدهای مناسب برای مبادله زندانیان است.

واشنگتن در حال حاضر هیچ روسی ندارد “جاسوسان” WSJ توضیح داد که در بازداشت خود، و با توجه به اتهامات جاسوسی که گرشکویچ با آن روبرو است، مسکو ممکن است مبادله با هر زندانی دیگری را به طور نابرابر در نظر بگیرد.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به WSJ گفت که واشنگتن چنین است “باز به راه حل های خلاقانه” برای تسلیم گرشکویچ، همراه با پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که در سال 2020 به جرم جاسوسی در روسیه محکوم شد.

“در آن چیزی که از نظر قانونی در دسترس است، ما دائما به دنبال این هستیم که ببینیم چه چیزی ممکن است مرتبط یا مفید باشد.” این مقام گفت. به گزارش WSJ، مسکو قبلا به واشنگتن گفته بود که ویلان را تنها با یک فرد روسی متهم به جرم مشابه در خارج از کشور مبادله خواهد کرد. بر اساس گزارش ها، روسیه پیش از این پیشنهاد داده بود که او را با وادیم کراسیکوف، مردی که در آلمان به جرم قتل به حبس ابد محکوم شده بود، مبادله کند. در آن زمان، واشنگتن توافق با کشور ثالث را غیرممکن می دانست، اما ظاهراً موضع خود را تغییر داده است.


روسیه روزنامه نگار WSJ را به جاسوسی - رسانه ها متهم کرد

WSJ دو جاسوس روس را که در ماه دسامبر در اسلوونی دستگیر شدند، به همراه سرگئی چرکاسوف، یک مرد روسی که در برزیل به جرم کلاهبرداری هویت به 15 سال زندان محکوم شده بود، به عنوان نامزدهای احتمالی مبادله معرفی کرد. چرکاسف همچنین از سوی مقامات برزیل به عامل روسیه بودن متهم شد و مسکو از برزیل درخواست استرداد او را به روسیه کرده است. WSJ ادعا کرد که ایالات متحده همچنین گفته است که می تواند به دنبال استرداد او باشد.

این روزنامه همچنین از مرات قاسم، سردبیر رسانه روسی متهم به جاسوسی و طفره رفتن از تحریم ها در لتونی، به عنوان یک بالقوه نام برد. “همخوانی داشتن” برای یک معامله مبادله موفق با این حال WSJ در مورد اینکه چگونه ایالات متحده به طور بالقوه می تواند توافقی را با هر یک از این کشورها تضمین کند، توضیح بیشتری نداد. فقط می گفت وجود دارد “بدون نشانه” که انجام آن کار آسانی خواهد بود.


یک نماینده روس پیشنهاد داد که خبرنگار WSJ با آسانژ تعویض شود

WSJ گفت که سرشناس ترین روس ها در پشت میله های زندان در ایالات متحده همگی متهم به جرایم سایبری هستند.

یکی از آنها رومن سلزنف، پسر یک قانونگذار روسی است که در سال 2016 به دلیل هک کردن صدها کسب و کار و فروش اطلاعات دزدیده شده به صورت آنلاین در طرحی که منجر به زیان بیش از 169 میلیون دلار در کلاهبرداری شد، محکوم شد. او قرار است در سال 2036 آزاد شود. به گفته وکیلش، ایگور لیتاک، مسکو سلزنف را به ناحق بازداشت می‌داند و می‌خواهد او را پس بگیرد. “واقعا بد.”

گزینه های دیگر عبارتند از ولادیسلاو کلیوشین و الکساندر وینیک. کلیوشین یک روسی است که در سال 2021 از سوئیس به ایالات متحده مسترد شد و متهم به دریافت 90 میلیون دلار از طریق معاملات اوراق بهادار بر اساس اطلاعات سرقت شده از شبکه های رایانه ای ایالات متحده است. وینیک در سال 2017 ابتدا در یونان و سپس در فرانسه بازداشت شد و سپس به اتهام اداره یک صرافی غیرقانونی ارز دیجیتال به ایالات متحده مسترد شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: