ایالات متحده در تلاش است تا تصاویر سخت افزارهای تخریب شده خود را در داخل روسیه توضیح دهد – RT World News

وزارت دفاع روسیه فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد خودروهای آمریکایی مورد استفاده شبه نظامیان اوکراینی در حمله بلگورود قرار گرفتند

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن پیشنهاد کرده است که برخلاف فیلم‌های به اشتراک‌گذاشته شده توسط ارتش روسیه و بسیاری از تصاویر دیگر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌دهد خودروهای نظامی ساخت آمریکا در منطقه بلگورود منهدم شده‌اند، تجهیزاتی که شبه‌نظامیان اوکراینی در آخرین حمله خود به خاک روسیه استفاده کرده‌اند، نبوده است. به احتمال زیاد توسط واشنگتن یا متحدان غربی آن تامین می شود.

ما شاهد برخی از گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر بوده‌ایم که ادعا می‌کنند از سلاح‌های آمریکا در این حملات استفاده شده است.» متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت. من می گویم که ما در حال حاضر نسبت به صحت این گزارش ها شک داریم.

میلر پیشنهاد کرد که فیلم خودروهای تخریب شده ممکن است جعلی باشد.

ما گزارش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی و تصاویر مبهم در رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از تحلیلگران اطلاعاتی صندلی راحتی دیده‌ایم که ادعا می‌کنند. او گفت. “ما در درست بودن آنها شک داریم.”

به نظر می رسد این تصاویر به وضوح تجهیزات غیر فعال ساخت ایالات متحده از جمله هاموی و حداقل یک خودروی زرهی رزمی MaxxPro MRAP را نشان می دهد. با این وجود، وقتی از میلر سؤال شد که چرا مقامات ایالات متحده ارزیابی قطعی نکرده اند، میلر بر ادعای خود ایستاد.

“ما شفافیت کامل در اطلاعات نداریم.” او به خبرنگاران گفت. ما به همان تصاویری که می‌بینید، همان تصاویر مبهم را نگاه می‌کنیم و در حال حاضر، نسبت به صحت آنها تردید داریم.»


اوکراین پس از شکست آرتیوموفسک به تروریسم متوسل می شود - وزارت دفاع روسیه

حمله روز دوشنبه توسط یک گروه خرابکار اوکراینی منطقه بلگورود در گریورون را هدف قرار داد که در آن حداقل یک نفر از ساکنان آن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه یک فیلم هوایی منتشر کرد که ادعا می‌کرد انهدام گروه شبه‌نظامی اوکراینی را نشان می‌دهد که زره‌های ساخت آمریکا را آتش زده است.

ویدئویی دیگر با کیفیت بالاتر، چندین خودروی ساخت ایالات متحده را که پس از حمله در اطراف پراکنده شده بودند، آسیب دیده و منهدم شده بود. رژیم کیف به پرتاب متوسل شده است “اقدامات تروریستی” این وزارتخانه گفت که پس از شکست نیروهایش در آرتیوموفسک (معروف به باخموت در اوکراین) در برابر اهداف غیرنظامی.

مقامات آمریکایی هر گونه مسئولیت حملات در خاک روسیه را رد کردند. ما حملات در داخل روسیه را تشویق نمی‌کنیم یا آن را فعال نمی‌کنیم، و این را به صراحت اعلام کرده‌ایم، اما همانطور که گفته‌ایم، این به اوکراین بستگی دارد که چگونه این جنگ را انجام دهد.» میلر روز دوشنبه گفت.


حمله اوکراینی جان غیرنظامیان را گرفت - فرماندار بلگورود

سرتیپ پت رایدر، دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت که دولت ایالات متحده هیچ گونه انتقال تجهیزات به سازمان های شبه نظامی خارج از نیروهای مسلح اوکراین را تایید نکرده است. وی افزود که مقامات آمریکایی “به طور منظم با اوکراین ارتباط برقرار کنید” کمک های امنیتی واشنگتن باید فقط در داخل کشور برای دفاع از حاکمیت آن استفاده شود.

رایدر نیز مانند میلر سعی کرد تصاویری از خودروهای زرهی ساخت ایالات متحده را مورد تردید قرار دهد. وقتی چنین تصاویری را می‌بینید – دوباره چیزی را می‌دانید که ما به آن نگاه خواهیم کرد – نمی‌دانم از نظر صحت آن تصویر درست است یا نه.